Mita în Sãnãtate, cine va rãspunde
• în spitale vor fi distribuite chestionare referitoare la integritatea cadrelor medicale • cum acestea vor fi atasate la fisa bolnavului, evident cã putini vor spune adevãrul • chestionarele se vor referi la calitatea serviciilor, la amabilitatea personalului, dacã li s-au cerut bani sau dacã au fost conditionate actele medicale • Pacientii vor trebui ca în viitorul foarte apropiat sã îsi dea cu pãrere despre integritatea cadrelor medicale iar rãspunsurile vor fi atasate la fisele medicale. Concret, începînd de sãptãmîna viitoare, în toate spitalele din tarã vor fi distribuite chestionare prin care se doreste sã afle cît de corecti si cinstiti sînt angajatii. Initiativa apartine Compartimentului de Integritate din cadrul Ministerului Sãnãtãtii care îsi doreste sã reducã spaga din sistemul sanitar. „Aceste formulare vor fi atît pe hîrtie, cît si în format electronic, pentru cei care vor dori sã acceseze serviciile acasã, dupã ce se vor gîndi un pic mai bine dacã sã-l completeze sau nu. Toate formularele vor fi centralizate si va exista un om responsabil în fiecare spital cu asa ceva. Vor fi centralizate toate documentele prin transmiterea lor cãtre Compartimentul de Integritate din Ministerul Sãnãtãtii, iar rezultatele la nivel judetean vor ajunge si la reprezentantul retelei de integritate“, se aratã într-un comunicat al mai marilor sistemului sanitar din România. Practic, oamenii care vor ajunge în unitãtile spitalicesti vor primi în timpul internãrii, dar si în cadrul consultatiilor ori la internãrile de zi, niste chestionare ce vor cuprinde o serie de întrebãri. Acestea se vor referi la calitatea serviciilor, la amabilitatea personalului, dacã li s-au cerut bani, dacã au fost conditionate actele medicale etc. Pacientii vor completa aceste date iar formularele vor fi astasate la fisa lor medicalã. Este greu de crezut însã cã se vor obtine rezultate concludente, pacientii temîndu-se cu sigurantã sã spunã adevãrul, chiar dacã li s-au cerut bani ori au fost repeziti de doctori. Si acum bolnavii care ajung în spitalele din Neamt au posibilitatea sã îsi dea cu pãrerea despre serviciile medicale de care au beneficiat, putînd completa tot felul de chestionare, fie direct în spitale, fie la Casa de Asigurãri de Sãnãtate. Pe site-urile unitãtilor spitalicesti se gãseste un chestionar de satisfactie ce poate fi completat. De exemplu, la Spitalul Judetean Neamt, bolnavii pot da calificative pentru cazare, pentru atitudinea personalului medical, pentru calitatea serviciilor medicale primite si pot face observatii si sugestii cu privire la aspectele pozitive si/sau negative ale îngrijirii medicale în timpul spitalizãrii.
|