La agentiile de turism nu toate sînt în regulã
• cele mai multe din nereguli au fost taxate cu amenzi de cãtre Protectia Consumatorului • pentru parte din deficiente au fost dispuse termene de remediere • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au efectuat o serie de verificãri la operatorii care comercializeazã pachete de servicii turistice. „Au fost cuprinsi în actiunea de verificare 16 agentii de turism, iar la 13 s-au constatat abateri de la prevederile legale atît specifice, cît si cele generale din domeniul protectiei consumatorilor. S-au aplicat trei amenzi contraventionale în valoare de 6.000 lei si 11 avertismente. Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor au fost dispuse termene de remediere a neregulilor constate“, a declarat Natalia Hruscã, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Referitor la informarea consumatorilor au fost constatate trei cazuri de încãlcare a prevederilor legale, cînd nu se comunicau turistului informatiile referitoare la pasapoarte si vize, precum si formalitãtile de sãnãtate pentru cãlãtorie si sedere. ÃŽn ce priveste contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, nu se furniza clientului bonul de comandã în cazul solicitãrii unor pachete de servicii turistice, iar în sapte cazuri au fost gãsite modificãri ori omiteri ale clauzelor din contractul-cadru de comercializare a pachetelor. Au fost identificate cinci agentii care utilizeazã contracte ale tour-operatorilor sau contracte proprii care nu respectã perioadele de timp în functie de care se stabilesc penalitãtile aplicabile turistului, în cazul rezilierii contractului din vina sa. ÃŽn douã cazuri s-a constatat cã în contractele încheiate nu erau mentionate denumirea si adresa agentiei care furnizeazã pachetul de servicii. ÃŽn ce priveste asigurarea turistilor, toti operatorii fãceau referire la faptul cã turistul este asigurat pentru insolvabilitatea si falimentul operatorului, dar unii nu aveau mentionate în contracte conditiile si termenele în care clientul poate solicita plata despãgubirilor. Alte abateri vizau neafisarea la loc vizibil a datelor firmei, licenta de turism, brevetul de turism, polita de asigurare valabilã, ori cursul de schimb valutar, desi preturile nu erau prezentate în moneda nationalã. Putini erau operatorii care informau cã, facultativ, turistul poate încheia un contract care sã acopere taxele de transfer, de repatriere în caz de accidente, boala sau deces, si cel mai important a unei asigurari „storno“ în cazul plãtii integrale a pachetului de turism Early Booking.
|