Drumul mortii si-a cerut iarãsi tributul
• tragedia rutierã petrecutã sîmbãtã pe DN 15D, soldatã cu trei morti si patru rãniti, readuce în discutie calitatea carosabilului • anul trecut, politistii au solicitat efectuarea de studii pentru a afla dacã stratul de criblurã a jucat vreun rol în producerea tragediilor • lucrarea nu a fost finalizatã, iar nenorociri se tot petrec • Soseaua nationalã care face legãtura între orasele Piatra Neamt si Roman, cunoscut si sub denumirea de „Drumul mortii“, datoritã numãrului mare de accidente înregistrate de-a lungul timpului, continuã sã facã victime. Sîmbãtã dimineatã, un nedorit incident petrecut în apropierea curbei de la Felesti s-a soldat cu decesul a trei persoane si rãnirea gravã a altor patru. Tragedia s-a consumat pe o portiune de drum în aliniament, dupã o curbã la dreapta. Verificãrile preliminare au indicat faptul cã un tînãr, de 18 ani, care obtinuse permisul în urmã cu 10 zile, conducea un autoturism Opel, iar dupã ce a iesit din curbã a pierdut controlul asupra directiei si pe contrasens s-a tamponat cu un alt autoturism. Cercetãrile i-au fãcut pe politisti sã tragã concluzia cã a fost vorba de neadaptarea vitezei la conditiile de carosabil. „Primele verificãri au indicat faptul cã a fost vorba de vitezã care, coroboratã cu lipsa de experientã a conducãtorului auto, a dus la producerea acestei tragedii“, a declarat un ofiter de politie. Plouase toatã noaptea, inclusiv dimineatã, iar carosabilul era umed, adicã se afla în acea situatie în care multi conducãtori auto s-au plîns cã aderenta pneurilor scade simtitor pe acel tronson de drum. De altfel, una dintre presupusele cauze ale unor evenimente a fost cea a criblurii, unii spunînd cã nu ar fi cea mai potrivitã. De-a lungul anilor, mai multi conducãtori auto s-au plîns presei, dar si politistilor, cã este o problemã serioasã cu aderenta pe acest drum, mai ales cînd plouã. ÃŽn urmã cu doi ani, statistica Politiei Rutiere indica faptul cã, dupã tratamentul cu criblurã si bitum, aplicat în 2006, pe DN 15D, numãrul accidentelor grave a crescut. Dupã ce oamenii legii au constatat cã este ceva în neregulã au solicitat administratorului drumului sã intervinã, în sensul sã frezeze portiunile de sosea în curbã, în special în acele locuri în care s-au înregistrat tragedii. Analiza specialistilor a indicat faptul cã foarte multe accidente rutiere grave au avut loc în special în zonele de drum în curbã, dar si pe drum drept, în conditii meteo deosebite, gen ploaie, ninsoare. Stratul aplicat în anii 2006-2007 pe DN 15D a fost de rezistentã, fiind folositã, asa cum spun normele tehnice, criblura. Aceastã suspiciune - cã stratul de criblurã ar fi contribuit la producerea unor grave accidente, face obiectul unei expertize cerutã de politistii rutieri spre sfîrsitul anului trecut. Rezultatul încã nu le-a parvenit, expertii nefinalizînd cercetarea. „Oricum, în cazul accidentului de sîmbãtã va fi dispusã si o expertizã în cadrul cãreia ofiterul de caz va cere sã se stabileascã dacã stratul de criblurã a influentat în vreun fel producerea evenimentului“, am mai aflat de la un politist. Anterior producerii nenorocirii de pe 18 aprilie, în zona respectivã au avut loc zeci de evenimente soldate cu persoane decedate sau rãnite grav. La aproximativ 100 de metri de locul ultimului accident, în ziua de 8 noiembrie anul trecut, de Mihail si Gavril, o tragedie a curmat viata a douã persoane. Octavian Boureanu, de 36 de ani, conducea un autoturism Seat Cordoba pe directia Piatra Neamt-Roman. La iesirea dintr-o curbã la dreapta, soferul a scãpat controlul asupra masinii si a intrat în coliziune cu un copac. ÃŽn urma impactului, conducãtorul auto si sotia sa, care se afla pe scaunul din dreapta fatã, au decedat. Si atunci anchetatorii au opinat cã nu a fost adaptatã viteza la conditiile de drum, respectiv carosabil umed si alunecos.
|