Carpatcement, la sfat cu jurnalistii
• o nouã întîlnire a reprezentantilor companiei cu presa a constituit prilejul pentru a se dezbate pe marginea proiectelor si actiunilor realizate de firmã
A intrat în preocuparea conducerii de la Bucuresti a Carpatcement organizarea unor întîlniri periodice cu presa nemteanã. Sub genericul Sfatul jurnalistilor, dialogul dintre cele douã pãrti, ce a avut loc la Tasca miercuri, 27 mai, s-a dorit a fi realizarea unei comunicãri reale si concrete ca parte componentã a Strategiei de responsabilitate socialã, cîstigãtoare fiind pînã la urmã comunitãtile din arealul Carpatcement Bicaz. Discutiile au pornit cu prezentarea de cãtre reprezentantii firmei, Dragos Tutã si Bogdan Arnãutu, a rezultatelor economice din 2014 si a celor mai importante proiecte si actiuni realizate de Carpatcement ca urmare a dialogului cu reprezentantii comunitãtilor locale, Sfatul bãtrînilor, dar si al întîlnirilor cu presa din ultimii ani. Referitor la primul aspect, pe întregul Grup Carpatcement s-a înregistrat o cifrã de afaceri de 185 milioane euro, consemnîndu-se o crestere cu 4% fatã de 2013. Astfel, profitul brut înregistrat a fost de 34 de milioane euro, fatã de 28, în anul anterior. Privind politica de responsabilitate fatã de comunitatea localã, au fost reamintite proiectele Acces la educatie realizat în parteneriat cu Scoala Vasile Mitru Tasca, Tinerii gardieni ai mediului, partener fiind Liceul Bicaz, prin care a fost facilitatã intrarea elevilor în fabricã si efectuarea studiului privind gradul de poluare pe baza indicatorilor de mediu, Ora de voluntariat, concurs de idei pe tema mediului, socialului si educatiei, Biodiversitate si mai recent Tinerii Gardieni ai Constiintei Ecologice, proiect finantat de Carpatcement si derulat în parteneriat cu Administratia Parcului National Cheile Bicazului. „ÃŽn toate acestea, atît dumneavoastrã, presa, cît si discutiile cu reprezentantii administratiilor locale în cadrul a ceea ce se cheamã Sfatul bãtrînilor, ne-au fost de un real folos. Plecînd de la ideea de bogãtie, în acceptiunea noastrã însemnînd rezolvarea unor probleme de educatie, sãnãtate si probleme sociale, am gãsit de cuviintã, cã trebuie sã recurgem la astfel de întîlniri prin care sã dialogãm cu liderii formali si informali ai comunitãtilor. Asa au luat nastere proiectele prezentate, drept rezultat al identificãrii problemelor locale, unele cu impact direct al implicãrii noastre ca unitate economicã, iar altele fãrã o legãturã directã cu fabrica, dar la care am subscris participînd activ la realizarea lor“, a declarat Dragos Tutã, coordonatorul de proiect. Cît priveste propunerile din partea presei, acestea s-au referit la problema unor dotãri a Spitalului Bicaz, la infrastructurã - lobby la forurile nationale pentru reabilitarea DN15, la sprijinirea moralã si materialã a celor 120 de copii ai Bicazului ai cãror pãrinti sînt plecati la muncã în strãinãtate si lista ar putea continua. „Vã asigur cã vã vom informa constant cu privire la performantele noastre, dar si cu necazurile înregistrãrii unor rezultate negative ce pot fi cauzate de accidente, erori umane, tehnologice sau a unor dezastre naturale. Doar printr-un parteneriat constant cu comunitãtile locale putem spera la o convietuire plãcutã, iar cheia succesului e comunicarea“, a sustinut Bogdan Arnãutu, director de comunicare în cadrul companiei. Carpatcement Holding SA face parte din grupul german HeidelbergCement si este unul din liderii pietei de ciment din România, profilat pe productia de ciment, betoane si agregate. Din spusele specialistilor, obiectivul major în toate cele trei directii de productie este promovarea unor standarde înalte de calitate pe baza unor tehnologii inovative.
|