Cardul de s�n�tate, ce ar trebui s� stim
• orice informatie despre acest document poate fi obtinut� la Casa de Asigur�ri de S�n�tate • tot acolo pot fi eliberate adeverinte �nlocuitoare pentru carduri • un departament special solutioneaz� problemele legate de documentele defecte sau blocate • Utilizarea cardului national de s�n�tate devine obligatorie cu �ncepere de marti, 1 septembrie, c�nd nici un serviciu medical nu va mai putea fi decontat �n lipsa acestui document. Cei care �nt�mpin� orice fel de problem� �n utilizarea cardului se pot adresa Casei Judetene de Asigur�ri de S�n�tate Neamt, unde Cntrul de informare si suport asigur� sprijin �n rezolvarea problemelor �nt�mpinate �n utilizarea cardului national de s�n�tate. Specialistii din cadrul acestui departament ofer� informatii privind situatia cardurilor emise, dar si a documentelor blocate, precum si despre starea asiguratului sau locatia actual�. Tot acolo se solutioneaz� orice neclaritate legat� de cardurile blocate, cele defecte, sau de schimbarea de date. Acelasi centru elibereaz� adeverinte �nlocuitoare pentru cardurile pierdute, cele distruse si initiaz� procedura de reemitere de noi documete, dac� este cazul. Tot la Centrul de informare si suport trebuie s� adreseze si cei 2.830 de nemteni care au refuzat primirea cardului din motive religioase sau de constiint�. Acestia vor primi �n loc de card o adeverint� �n baza c�rora vor putea beneficia de servicii medicale. Aceste adeverinte trebuie prezentate furnizorului de servicii medicale ori de c�te ori este nevoie, dar trebuie s� r�m�n� �ntotdeauna la titular. Totusi exist� un mic neajuns generat de faptul c� adeverintele au o durat� de valabilitate de numai trei luni, dup� care titularul trebuie s� se prezinte la Cas� pentru un o nou� adeverint� care �nlocuieste cardul. Cele mai frecvente probleme pe care le solutioneaz� centrul de informare s�nt legate de carduri blocate, sau coduri PIN pe care titularii le-au uitat. Procesul de informare si suport asigurat de specialisti este str�ns legat de procesul continuu de emitere sau reemitere si distributie al cardurilor. Orice fel de problem� ap�rut� �n utilizarea cardului national de s�n�tate trebuie reclamat� si solutionat� de Casa de Asigur�ri de S�n�tate, din Piatra Neamt, str. Locotenent Dr�ghescu, nr.4B, cod: 610125. Doritorii pot suna la secretariatul institutiei, la numerele 0233.23.06.12; 0233.22.04.79; 0233/22.04.80 si 0233/22.04.81, precum si la compartimentul gestiune asigurati 0372/74.48.16 sau 0758.25.83.83. Pentru informatii despre deblocarea cardurilor sau orice alte date despre aceste documente trebuie s� sunati la 0744.34.09.62. Cei care au acces la internet pot solicita relatii pe site-ul Casei Neamt, www.casnt.ro, sectiunea „cet�teni-asigurati“ pagina „verificare card“ si pagina „verificare asigurat“. Aceleasi informatii pot fi cerute la Telverde 0800.800.984, pe fax: 0233/23.05.13 sau email: cjas@casnt.ro. De mentionat este faptul c� procesul de tip�rire si distribuire a cardurilor de s�n�tate este continuu. Acesta este motivul pentru care �ntotdeauna vor exista la casele judetene carduri ale asiguratilor c�rora nu le-au putut fi �nmanate documentele prin servicii postale, si pentru care titularii pot cere relatii la CJAS Neamt.
|