Se cautã gunoieri pentru Piatra Neamþ
Serviciul public de salubrizare va fi scos, în curînd, la licitaþie. În aceastã sãptãmînã, executivul pietrean va supune aprobãrii legislativului studiul de oportunitate pentru concesionare, regulamentul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare, ca ºi caietul de sarcini care prevede criteriile de selectare a firmelor care vor participa la licitaþia internaþionalã.
Selectarea operatorului de salubritate reprezintã un pas important, în contextul aplicãrii proiectului privind Managementul Deºeurilor, finanþat de Uniunea Europeanã. „Participanþii la licitaþie trebuie sã demonstreze cã au derulat, cel puþin o datã, un contract, în condiþii similare. De asemenea, cifra de afaceri trebuie sã fie de minim 900 mii de euro/an. Mai mult, reprezentanþii firmelor participante trebuie sã se angajeze cã vor realiza investiþii proprii care sã vinã în completarea celor realizate de noi. O condiþie vizeazã o corelare a redevenþei plãtite cu tarifele de salubrizare practicate, astfel încît acestea sã nu fie mãrite foarte mult“, a declarat Mihaela Stoica, viceprimar al municipiului Piatra Neamþ. Potrivit aceleiaºi surse, condiþiile impuse vor crea ºi societãþii Salubritas posibilitatea de a participa la licitaþie, fie singurã, fie în asociere cu o altã firmã.
Recent, conducerea Salubritas ºi-a afirmat intenþiile de a intra în competiþie, avansînd ideea de a se asocia cu o altã firmã de profil, din þarã, ori din strãinãtate. De asemenea, reprezentanþii societãþii de interes local au subliniat cã au în vizor douã firme româneºti ºi una din Austria. Cu reprezentanþii firmei strãine - care îºi desfãºoarã activitatea în nordul Austriei ºi în sudul Germaniei - au fost purtate discuþii preliminare, însã partea concretã a colaborãrii va putea fi pusã pe tapet abia dupã aprobarea caietului de sarcini. Începînd cu luna decembrie - cînd se sperã cã va fi finalizatã selectarea noului operator de salubritate - Piatra Neamþ va beneficia de un nou sistem de management ºi reciclare ecologicã a deºeurilor.
|