Apã nepotabilã în Anton Pann
• locatarii blocului cu probleme sînt hotãrîþi sã sesizeze ANPC Bucureºti, dacã nu vor primi un rãspuns din partea instituþiilor abilitate • buletinele de analize ale apei efectuate de Acvaserv, pînã la intrarea în bloc, nu au reliefat nici o problemã • remedierea eventualelor defecþiuni în interiorul imobilului trebuie fãcute de locatari • Problema apei nepotabile care curge la robinetele locatarilor din blocul 15, de pe strada Anton Pann, se menþine ºi în prezent, la aproape trei sãptãmîni de la declanºare. Conform declaraþiilor preºedintelui Asociaþiei de Proprietari nr. 3, Mihai Aioanei, acesta a fãcut o nouã adresã, cãtre Sanepid, în care a solicitat reanalizarea apei, deoarece, de la primele probe, luate luna trecutã, nu s-a primit nici un rãspuns clar privind calitatea apei. „Dupã ce am înaintat adresa oficialã cãtre Compartimentul Teritorial de Sãnãtate Publicã Roman, am aºteptat un rãspuns, pentru ca sã mã adresez, în continuare, la Acvaserv. Nimeni nu vrea sã spunã nimic, nici mãcar nu s-au deranjat atunci, sã trimitã pe cineva care sã punã un afiº pe uºile blocului, în care sã ne avertizeze sã nu consumãm apa. A trebuit sã luãm noi, asociaþia, aceastã iniþiativã. Probele au fost luate de mai multe ori, chiar ºi de cãtre locatari, ºi au fost duse la analize, dar aceastã treabã este ambiguã. La unele dintre analize am primit, totuºi, un rãspuns cã apa nu ar fi chiar bunã ºi s-a solicitat o altã probã, dar nu mai ºtim nimic de atunci. Nu cred cã vina pentru calitatea proastã a apei este datã de instalarea unor centrale de apartament, deoarece acestea sînt în circuit închis ºi nu au cum sã contamineze apa. ÃŽn funcþie de rãspunsul pe care o sã îl primesc la adresa menþionatã, o sã fac un memoriu direct la Agenþia Naþionalã pentru Protecþia Consumatorilor (ANPC) Bucureºti, deoarece cred cã problema este destul de gravã, iar multe persoane stau pasive“, a declarat Mihai Aioanei. Locatarii blocului menþionat au fost sfãtuiþi sã fiarbã apa de la robinete cel puþin 30 minute, pentru ca sã nu existe nici un risc. Existã, totuºi, o fîntînã lîngã bloc, dar nici apa acesteia nu ar fi de calitate, deci, singura soluþie pentru consum a rãmas cea menþionatã. Reprezentanþii societãþii Acvaserv au declarat cã, din momentul în care au fost sesizaþi cu privire la problemele specificate au fost efectuate mai multe analize ale apei potabile, din mai multe puncte de pe magistrala de alimentare, inclusiv de la sursa de aprovizionare, dar buletinele respective nu au indicat nici o neregulã. „Au fost efectuate mai multe analize, dar acestea nu au indicat cã ar exista vreo problemã. Buletinele de verificare au fost întocmite de mai multe ori, din mai multe locuri, dar toate, inclusiv la probele luate de la intrarea în bloc, nu au confirmat cã apa ar fi nepotabilã. Nu se poate întîmpla ca numai la un singur bloc sã existe astfel de necezuri, cînd la celelalte imobile, alimentate de la aceiaºi sursã, apa este în parametrii normali. Este adevãrat cã la analizele luate de la unele robinete au fost gãsite unele probleme, dar depistarea cauzelor intrã în sarcina locatarilor“, a declarat Eduard Corduneanu, directorul general al Acvaserv Roman. Una dintre ipotezele emise de specialiºtii societãþii de distribuþiei a apei potabile se referã la faptul cã, probabil, în blocul respectiv ar fi fost montate unele centrale de apartament sau au fost fãcute modificãri la altele ºi, dintr-o greºealã, ar fi fost conectate unele racorduri de refulare direct la conducta de apã. Cum, de la intrarea în bloc, toatã instalaþia aparþine locatarilor, orice intervenþie la aceasta se va face la solicitarea proprietarilor, cu ajutorul unor firme specializate sau chiar a lucrãtorilor Acvaserv, contra-cost.
|