Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2005
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Regionale 17 Octombrie 2005
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Clauzã ilegalã dubioasã pentru autostrada Bechtel

Clauzã ilegalã dubioasã pentru autostrada Bechtel

• contractul Bechtel obligã statul sã plãteascã 250 milioane dolari în avans

Contractul încheiat de fostul Guvern cu Bechtel pentru autostrada Braºov-Borº obligã statul român sã plãteascã în avans o sumã de 250 milioane dolari, iar documentele justificative de decont ar urma sã îi fie prezentate abia la terminarea lucrãrilor, a anunþat premierul Cãlin Popescu-Tãriceanu.
El a prezentat, în emisiunea „Pro Vest“ a postului PRO TV, unul dintre motivele pentru care autoritãþile române negociazã cu reprezentanþii companiei americane modificarea contractului încheiat anul trecut. „Contractul prevede o clauzã foarte ciudatã, în baza cãreia statul român trebuie sã plãteascã 250 milioane dolari în avans, urmînd ca decontarea lucrãrilor ºi justificarea acestor bani sã fie fãcute la terminarea lucrãrilor. Cu alte cuvinte, statul român acordã un împrumut fãrã dobîndã companiei Bechtel, pe lîngã finanþarea lucrãrii“, a spus Tãriceanu.
Premierul a precizat cã aceastã fapt, nepermis de legislaþia româneascã, i-a fost sesizat de cãtre ministrul transporturilor, care a primit acceptul sã nu plãteascã aceste sume.
ÃŽn aceste condiþii, proiectul autostrãzii Braºov-Borº este blocat, iar lucrãrile vor continua dupã ce legislaþia privind parteneriatul public-privat va fi revizuitã conform normelor europene. „Acum, lucrãrile stagneazã deoarece Bechtel trebuie sã accepte ºi sã respecte legislaþia româneascã. Nu putem funcþiona dupã legislaþia din altã þarã. ÃŽn momentul în care Bechtel va accepta acest lucru, vom continua lucrãrile“, a spus Tãriceanu.
El a precizat cã statul român nu va plãti penalitãþi pentru nerespectarea clauzelor ºi nici nu are în vedere rezilierea contractului pentru construcþia autostrãzii.
În prima sãptãmînã a lunii iunie, ministrul transporturilor a anunþat cã a început renegocierea clauzelor contractului încheiat cu Bechtel, una dintre problemele discutate fiind avansul de platã considerat prea mare.
ÃŽn urmã cu o lunã, premierul Cãlin Popescu-Tãriceanu a afirmat cã reprezentanþii companiei Bechtel trebuie sã înþeleagã dorinþa autoritãþilor române de a asigura legalitatea contractului pentru autostrada Braºov-Borº ºi sã negocieze cu bunãvoinþã, dacã intenþioneazã sã lucreze în continuare la acest proiect. El a amintit, atunci, cã anexele contractului încheiat de fostul Cabinet pentru autostrada Braºov-Borº nu au fost aprobate prin hotãrîre de guvern, conform procedurilor necesare, situaþie ce creeazã probleme din punct de vedere legal. „Dacã firma Bechtel vrea sã lucreze în continuare, trebuie sã înþeleagã cã este necesar sã intrãm în legalitate ºi sã vinã la masa negocierilor cu bunãvoinþã, pentru a putea continua în interes reciproc. Nu putem face derogãri de la lege“, spunea Tãriceanu.
Lucrãrile au început anul trecut, în baza unui contract în valoare de 2,2 miliarde euro. Dupã alegeri, noua administraþie de la Bucureºti s-a pronunþat, de mai multe ori, în favoarea începerii unui alt proiect de autostradã, pe traseul Bucureºti-Piteºti-Rîmnicu Vîlcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timiºoara, considerat prioritar în domeniul infrastructurii.
Tãriceanu a declarat în mai multe rînduri cã lucrãrile pentru autostrada Braºov-Borº vor fi finanþate în funcþie de fondurile rãmase disponibile dupã acoperirea costurilor pentru traseul prioritar.

Articol afisat de 1510 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Internaþionale Stiri Internaþionale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective