Spotul „ÃŽnvinge apele“, cu Traian Bãsescu, interzis de CNA
CNA a decis, în ºedinþa de marþi, sã opreascã de la difuzare spotul social „ÃŽnvinge apele“, transmis de postul public de televiziune ºi menit sã ajute victimele inundaþiilor, pentru cã în cadrul acestuia ar fi „promovat“ Traian Bãsescu, prin acest fapt încãlcîndu-se Decizia CNA privind publicitatea.
ÃŽn acest spot, preºedintele Traian Bãsescu este prezentat facînd un apel la populaþia României sã cumpere brãþara „ÃŽnvinge apele“, pusã în vînzare de TVR ºi un lanþ de farmacii, pentru a ajuta sinistraþii.
Potrivit membrilor Consiliului Naþional al Audiovizualului (CNA), spotul încalcã articolul 52 din Decizia CNA cu privire la publicitate, sponsorizare ºi teleshopping, conform cãruia „constituie publicitate politicã clipurile publicitare care promoveazã un partid, un om politic sau un mesaj politic“, iar „publicitatea politicã este interzisã cu excepþia perioadelor de campanie electoralã“.
Spotul social pentru campania „ÃŽnvinge apele“ mai fusese interzis o datã de CNA, în urmã cu douã sãptãmîni, pentru publicitatea mascatã fãcutã lanþului de farmacii Sensiblu, a cãrui siglã apãrea în finalul spotului. ÃŽn urma acelei decizii, TVR a modificat spotul ºi a scos sigla Sensiblu de pe ecran.
|