Calvarul navetiºtilor
• traversarea podului de la Roznov, un chin pentru locuitorii comunelor învecinate • în fiecare zi, sute de cetãþeni schimbã mai multe autobuze pentru a merge la serviciu • „nu ne convine dom'le, în fiecare zi ne dãm jos dintr-un autobuz, trecem podul ºi iar ne urcãm în alt autobuz“, spun navetiºtii • Navetiºtii care locuiesc în comunele din apropierea oraºului Roznov ºi care trebuie sã treacã podul peste Bistriþa trãiesc un calvar de mai bine de o lunã de cînd circulaþia maºinilor de mare tonaj a fost sistatã pe acest pod. Locuitorii din Piatra ªoimului, Cîndeºti, Rediu sau Borleºti ºi care muncesc în Roznov sau în Piatra Neamþ trebuie sã schimbe în fiecare dimineaþã ºi searã cîte douã autobuze pentru a ajunge la destinaþie. ÃŽn fiecare zi, la primele ore ale dimineþii pot fi observate convoaiele de cetãþeni care se dau jos din autobuzul care îi aduce de acasã pînã la pod, traverseazã în mare gabã ºi zgribuliþi construcþia ridicatã peste apã dupã care se urcã într-un alt mijloc de transport care îi duce la destinaþie. Traversarea podului dureazã doar cîteva minute, dar în acest rãstimp parcã toate fiarele ce ies acum din structura de rezistenþã a relicvei podului, panourile de restricþie ºi zecile de gropi nu sînt decît un mic obstacol pentru cei care îºi cautã cu înfrigurare drumul printre muncitorii care îºi fac treaba. De exemplu, ieri dimineaþã cele trei autobuze care duc cãlãtorii din comunele menþionate pînã la pod au oprit, iar în cîteva clipe podul care stã sã cadã a fost asaltat de peste 300 de persoane care se grãbeau spre celãlalt mijloc de transport. „Este groaznic pentru aceºti oameni. ÃŽn fiecare dimineaþã se enerveazã, fac scandal ºi sînt nevoiþi sã treacã podul pe jos“, ne-a relatat unul din ºoferii autobuzelor care fac aceastã rutã. „Nu ne convine dom'le, în fiecare zi ne dãm jos dintr-un autobuz, trecem podul ºi iar ne urcãm în alt autobuz. Cînd o sã termine podul asta?“, a aruncat întrebarea un cãlãtor în timp ce se grãbea spre maºina care sã-l ducã la destinaþie.
Situaþia redatã se petrece de mai bine de o lunã, iar dupã cum se prezintã lucrurile va mai dura cîteva sãptãmîni bune pînã cînd varianta ocolitoare a podului va fi realizatã în întregime. Pînã în momentul de faþã noul pod este doar în faza de început, lucrãtorii montînd pînã acum doar cîteva grinzi din beton.
Am cãutat un rãspuns la preºedintele Consiliului Judeþean Neamþ. Cert nu este nimic în acest moment, iar din declaraþiile acestuia a rezultat cã reabilitarea podului va fi finalizatã abia în iunie 2006. „Varianta care se construieºte în acest moment nu era prevãzutã în proiectul iniþial aºa cã s-a efectuat un nou proiect care a cuprins ºi aceastã variantã deoarece s-a dovedit cã cea iniþialã, pe la Frunzeni, nu este fiabilã“, a declarat Dan Vasile Constantin. Aceaºi sursã a mai declarat cã varianta actualã va fi gata în douã-trei zile, iar dupã un consult scurt cu specialiºtii a majorat perioada la douã sãptãmîni. Lucrarea de reabilitare a podului ºi cea de construire a variantei ocolitoare este realizatã de societatea Socin Piatra Neamþ, care va primi, conform contractului cîºtigat în urma unei licitaþii, 24 de miliarde de lei.
|