Activitatea ARR Neamþ, blocatã de petiþii ºi vidul de legislaþie
O echipã a conducerii centrale a Autoritãþii Rutiere Române este prezentã, în aceste zile, în judeþul Neamþ, pentru ample controale care vizeazã organizarea transportului. De la aprobarea regulamentului de transport judeþean, reclamaþiile venite de la operatorii de transport judeþean ºi interjudeþean s-au þinut lanþ, blocînd, practic, activitatea conducerii Agenþiei Neamþ a ARR.
Surse din cadrul ARR Bucureºti ne-au declarat cã reclamaþiile nu vizeazã activitatea actualei conduceri a instituþiei subordonate.
Reprezentanþii ARR au pornit controale ale activitãþii transportatorilor din judeþul Neamþ, în vederea verificãrii celor sesizate de cãtre petiþionari. „Am primit o mulþime de sesizãri de la oameni total nemulþumiþi. ÃŽn principal, operatorii de transport se reclamã unii pe alþii. Dupã cum este ºi normal, fiecare are dreptul la petiþie. Pînã acum, am avut 4 controale de la Bucureºti, ca urmare a acestor sesizãri. ªi, ca sã aveþi o dimensiune a acestui fenomen, vã pot spune cã, de la punerea în aplicare a programului de transport judeþean, am primit sute, dacã nu peste o mie de reclamaþii. Mai vin ºi conflicte artificiale care degenereazã în certuri personale. Sesizãrilor trebuie sã le dãm rãspuns în 30 de zile ºi, în acest context, nu ne putem desfãºura activitatea normalã, programele de control solicitate de Bucureºti, controale mixte cu Poliþia, Garda Financiarã. Majoritatea petiþiilor implicã verificãri în teren, iar apoi reverificãri pe traseu. Iar toate acestea înseamnã timp. Dispunem doar de 4 oameni la circa 1.300 de operatori de transport, cîþi funcþioneazã în judeþ“, a declarat Lucian Popescu, directorul ARR Neamþ.
La momentul actual, transportul judeþean funcþioneazã într-o stare de pseudo-legalitate ºi asta ca urmare a faptului cã vechea legislaþie a fost abrogatã, iar noile reglementãri sînt de 3 luni blocate de întîrzierea adoptãrii normelor de aplicare. „Programul de transport judeþean a fost conceput ºi pus în aplicare potrivit Legii 105 - a transportului, care a fost abrogatã prin OUG 109/ 2005. Mai grav este cã de la apariþia acestei Ordonanþe de Urgenþã, au trecut trei luni. Abia pe 23 octombrie, au fost semnate normele care urmeazã sã fie publicate în Monitorul Oficial. Sãptãmîna viitoare, sîntem invitaþi la discutarea acestor norme. Pînã acum, am blocat aproape totul pentru cã ne-am confruntat cu un vid de legislaþie. Transportul funcþioneazã, la momentul actual, pe bazele legale vechi“, a adãugat Lucian Popescu.
|