Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2005
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 8 Decembrie 2005
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Podul peste Bistriþa de la Roznov - un coºmar pentru cetãþenii din Piatra ªoimului, Borleºti, Rediu, Cîndeºti ºi Tazlãu

Podul peste Bistriþa de la Roznov - un coºmar pentru cetãþenii din Piatra ªoimului, Borleºti, Rediu, Cîndeºti ºi Tazlãu

Dupã toatã incompetenþa care s-a dovedit în modul de a trata lucrurile la podul peste Bistriþa de la Roznov mai apare ºi un articol în presa nemþeanã în care se afirma cã drumurile ºi podurile sînt o prioritate pentru diriguitorii judeþului. Þin sã precizez cã specialiºtii de la DRUPO Neamþ ºi acel „personal autorizat“ din cadrul Consiliului Judeþean Neamþ sînt incompetenþi ºi nu au ce cãuta în funcþiile care le au. Argumentele care mã determinã sã fac aceste afirmaþii sînt urmãtoarele: atît podul peste Bistriþa cît ºi drumul judeþean 154A Roznov - Tazlãu au fost neglijate total ani de-a rîndul de aceste organe.
Era normal ca specialiºtii de la DRUPO Neamþ, cît ºi cei de la CJ Neamþ sã cunoascã toate drumurile judeþene atît ca importanþã, cît ºi ca intensitate a circulaþiei ºi în funcþie de aceasta sã li se acorde prioritãþile de rigoare în întreþineri ºi reparaþii. Drumul Roznov - Tazlãu este un drum strategic cu legãturã spre Ardeal cu o intensitate a circulaþie mai mare decît toate drumurile judeþene din Neamþ.
Cine trebuia sã ºtie acest lucru? Cine trebuia sã insiste sã obþinã fondurile necesare pentru întreþinerea ºi reparaþia acestora?
Drumul Roznov - Tazlãu cît ºi podul peste Bistriþa trebuiau sã intre în reparaþie capitalã încã înainte de anul 1990, dar mereu s-au gãsit alte prioritãþi. În proiectul de reparaþie a acestui pod trebuia sã se prevadã varianta pentru devierea circulaþiei ºi costul acesteia trebuia inclusã în costul proiectului.
Cine trebuia sã ºtie ºi sã susþinã acest lucru; acei specialiºti de la DRUPO ºi CJ Neamþ, care au susþinut cã cel mai sigur este sã se circule pe ruta ocolitoare de la Costiºa.
În afarã de faptul cã acest traseu este impracticabil, ar fi trebuit sã se spunã cine suportã costurile suplimentare pentru transportul cãlãtorilor ºi a mãrfurilor pe ruta ocolitoare. În diverse þãri europene, dacã apare o asemenea lucrare statul suportã toate pierderile cauzate de asemenea lucrãri. Cei care suportã aceste pierderi trebuie sã pretindã despãgubiri de la Consiliul Judeþean Neamþ.
Reparaþia podului peste Bistriþa nu este una accidentalã ca la Mãrãcineni, Focºani, sau altele din þarã cauzate de inundaþii, ci este una planificatã, gînditã de mulþi ºi trebuiau sã fie prevãzute toate condiþiile pentru ca circulaþia cãlãtorilor ºi mãrfurilor sã se facã în bune condiþii.
Domnule Dan Constantin, dacã cei de la DRUPO sînt total incompetenþi, cum vã puteþi gîndi dumneavoastrã cã în aceastã iarnã mii de cãlãtori printre care ºi mulþi copii sã traverseze pe jos aceastã porþiune. Dumneavoastrã aþi traversat vreodatã acest pod iarna, pe jos? Eu am traversat acest pod de la vîrsta de cinci ani (acum am 64) ºi iarna, cînd erau vînturi puternice ºi viscol, trebuia sã te sprijini de grilajul podului pentru a nu fi zburat.
Greºelile s-au þinut lanþ cu admiterea la licitaþia pentru reparaþia podului a unei societãþi care nu este specializatã în construcþii de poduri, care nu are specialiºti ºi nici dotare tehnicã necesarã pentru realizarea unei asemenea lucrãri. Subsemnatul traverseazã zilnic acest pod de 8-10 ori pe zi, dar modul cum au demarat lucrãrile dovedesc incompetenþa celor care le realizeazã. Varianta ocolitoare nu permite circulaþia autobuzelor ºi a altor maºini grele, iar construcþia ei în prima etapã, deºi a costat peste 800 milioane lei, nu a rezistat decît o singurã zi. S-au folosit niºte prefabricate improvizate, probabil recuperate de la alte construcþii.
Nu vreau sã închei acest articol fãrã a face ºi precizarea cã pe drumul Roznov - Tazlãu nu s-a turnat un metru de asfalt în acest an, dar în schimb s-au turnat mulþi kilometri pe drumul Piatra Neamþ - Izvoare - Mãrgineni.

Articol afisat de 1845 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Economist Constantin HODOR)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective