Deputaþii PSD de Neamþ vor eliminarea microbuzelor din transportul pe distanþe lungi ºi medii
Accidentele petrecute pe strãzile din România în ultima perioadã, în care au fost implicate mijloace de transport în comun, l-au determinat pe Ioan Bivolaru, deputat PSD de Neamþ, membru în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaþilor, sã solicite anchetarea acestor cazuri. Mai mult, deputatul PSD de Neamþ a dat vina, pentru modul în care se desfãºoarã acum transportul public de cãlãtori, pe Ministerul Transporturilor ºi cel al Administraþiei. El spune cã între cele douã instituþii se poartã o „bãtãlie aprigã“ vizavi de preluarea administrãrii transporturilor la nivel judeþean, iar proiectele de legi pe acest subiect sînt blocate. Deputatul nemþean a mai afirmat cã o bãtãlie asemãnãtoare se duce ºi între transportatorii care efectueazã aceste servicii cu autobuze ºi cei care se folosesc de microbuze.
„ÃŽn cazul accidentului de la Slobozia, am solicitat comisiei de transporturi sã se efectueze o anchetã pentru a stabili care au fost factorii care au dus la acest eveniment foarte neplãcut. Din cercetãrile pe care le-am efectuat, a rezultat foarte clar cã acest transport era ilegal, lucru pe care nici Autoritatea Rutierã Românã nu a fost capabil sã-l înþeleagã“, a declarat Ioan Bivolaru. Aceeaºi sursã a mai adãugat cã, în viitor, în România, transportul de persoane nu se va mai efectua decît pe distanþe mici, medii ºi lungi, iar pe traseele considerate a fi medii ºi lungi, mijloacele folosite vor fi numai autobuze de mare capacitate. O altã mãsurã care va fi luatã va fi introducerea tahografelor pe microbuze, iar ºoferii vor trebui sã prezinte zilnic diagramele la control pentru a se stabilit cît ºi unde au depãºit viteza legalã.
Alãturi de colegul sãu s-a mobilizat ºi deputatul Rãzvan Bobeanu care, la rîndu-i, considerã aceste mijloace de transport ca fiind foarte nesigure. „Sãptãmîna acesta voi depune o interpelare la Ministerul Transporturilor pe aceastã temã. Una dintre rezolvãri ar putea fi limitarea traseelor pe care circulã aceste mijloace de transport (n.r. microbuzele), la un anumit numãr de kilometri, de exemplu la 100-150 de kilometri maxim. Este inuman sã transporþi oameni ca pe niºte saci, pe distanþe de sute de kilometri. De cele mai multe ori, aceste microbuze sînt suprapopulate, iar viteza cu care se circulã este foarte mare“, a declarat Rãzvan Bobeanu.
|