Disponibilizãri la Troleibuzul
• 40 de taxatoare vor fi trimise acasã • preºedintele CJ Neamþ susþine cã transportul din Piatra Neamþ este îndoielnic ºi riscant • Conducerea societãþii Troleibuzul va trece la reduceri de personal, vizate fiind taxatoarele de bilete. Acestea vor fi „înlocuite“ cu aparate de taxare care vor fi montate în toate cele 27 de mijloace de transport aflate în circulaþie ale societãþii de interes judeþean. Decizia a fost luatã, la sfîrºitul anului trecut, de cãtre Adunarea generalã a Acþionarilor, la propunerea Consiliului de Administraþie. Potrivit directorului general al Troleibuzul, Lorica Mihãilã, hotãrîrea face parte din strategia de dezvoltare ºi modernizare a societãþii, menitã sã menþinã activitatea pe o linie normalã. „Hotãrîrea luatã a vizat, în primul rînd, investiþia de peste un miliard de lei pe care urmeazã sã o realizãm fie din resursele proprii, fie printr-un credit bancar. Vom achiziþiona 54 de aparate de taxat moderne pe care le vom monta în cele 27 de troleibuze. Sîntem în discuþii cu o firmã din Arad, oferta sa fiind aprobatã de cãtre AGA. La proiecþia bugetului pe 2006, am fost pentru a nu face modificãri ale tarifului transportului. Ultima a fost operatã în primãvara anului trecut. ÃŽn acest context ºi þinînd cont de problemele pe care le întîmpinãm din cauza concurenþei neloiale practicate de cãtre firmele care fac transport cu microbuzele pe raza municipiului Piatra Neamþ, a trebuit sã luãm mãsura diminuãrii cheltuielilor cu personalul, în favoarea investirii în modernizare. Vor fi disponibilizate, din luna aprilie, 40 din cele 60 de taxatoare ale societãþii“, a declarat directorul Mihãilã.
Pe de altã parte, Dan Vasile Constantin, preºedintele Consiliului Judeþean, a afirmat cã transportul din Piatra Neamþ este de o calitate îndoielnicã ºi prezintã un grad ridicat de risc. „România vrea sã se integreze în Uniunea Europeanã, dar persistã în obiceiuri care þin de Orient. Nicãieri nu existã asemenea mijloace de transport. ÃŽn curînd, legiuitorul va lua în discuþie aceastã problemã pentru cã accidentele în care au fost implicate mijloacele de transport de acest tip au reprezentat un semnal de alarmã. Membrii AGA ºi CA de la Troleibuzul au prezentat în nenumãrate rînduri aceastã problemã: în loc de transport nepoluant, se încurajeazã transportul poluant cu grad îndoielnic de confort. La Troleibuzul a fost luatã decizia de pornire a procesului investiþional: în 2004 au fost achiziþionate 5 troleibuze, iar în 2005 - încã 8. Pentru 2006, a fost prinsã o nouã investiþie de acest gen, însã vor fi achiziþionate troleibuze noi, care sã corespundã secolului XXI, chiar dacã vor fi mai scumpe“, a subliniat preºedintele Constantin.
|