Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2006
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 18 Ianuarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Investiþii în confortul pietrenilor

Investiþii în confortul pietrenilor

• în anul 2005, a fost finalizatã prima etapã a modernizãrii Pieþei Centrale, fiind reabilitate reþelele pentru utilitãþi • valoarea totalã a proiectului se ridicã la circa un milion de euro • Serviciul de iluminat public a fost concesionat, pe 15 ani, cãtre Luxten Lighting Company din Timiºoara • întreprinzãtorul privat va finaliza reabilitarea ºi extinderea sistemului de iluminat public în acest an • autoritãþile locale pietrene au fãcut ordine în transportul public de cãlãtori •

Asigurarea unui comerþ civilizat care sã satisfacã cerinþele cetãþenilor, a unor servicii de transport superior calitative, atît în privinþa confortului, cît ºi a promptitudinii, a unui sistem de iluminat public modern s-au numãrat printre preocupãrile care s-au înscris în demersurile municipalitãþii pietrene pentru schimbarea imaginii localitãþii.

Modernizarea Pieþei Centrale, pas important spre civilizarea comerþului
Consideratã cea mai aglomeratã zonã comercialã a localitãþii, care asigura condiþii precare de depozitare ºi vînzare a produselor, neexistînd nici suficient spaþiu, dar nici posibilitatea de pãstrare a mãrfurilor perisabile ºi nu dispunea de suficiente locuri de parcare - pentru comercianþi ºi cumpãrãtori, edilii localitãþii au considerat cã este necesarã o modificare a configuraþiei zonei.
ÃŽmpreunã cu reprezentanþii Urban, societate de interes local care se ocupã de administrarea pieþelor din localitate, municipalitatea a organizat un concurs de proiecte pentru modernizarea Pieþei Centrale. Din cele trei firme participante, ale cãror proiecte au fost supuse ºi dezbaterii publice - „Edil Proiect“, „Class Proiect“ din Piatra Neamþ“ ºi „Event Horizon Furnishing“ Bucureºti - cîºtigãtoare a fost desemnatã prima nominalizatã.
Modernizarea este realizatã etapizat, fiind estimatã la valoarea de un milion de euro, anul 2005 fiind consacrat realizãrii primei faze - a modernizãrii reþelelor pentru utilitãþi (de canalizare menajerã, pluvialã, ca ºi de alimentare cu apã potabilã). Cîºtigãtoare a licitaþiei pentru execuþia lucrãrilor a fost desemnatã firma pietreanã Ruginex.
Investiþia - în valoare de circa 7 miliarde de lei - a fost finalizatã pînã la venirea sezonului rece. Piaþa Centralã a fost dotatã - pentru prima datã în existenþa sa - cu «inel de incendiu», în fapt o gurã de alimentare cu apã, foarte necesarã pompierilor, în cazul producerii unui incendiu. Cît de utilã este aceastã sursã de alimentare cu apã ne-a explicat consilierul local Viorel Chirilã, reprezentantul legislativului local în AGA la Urban: „A fost un mare noroc cã, pînã acum, nu s-a întîmplat nimic, avînd în vedere materialul din care este realizat acoperiºul, fãrã sã mai vorbim despre tarabele din plastic, în condiþiile în care, dacã s-ar fi produs un incendiu, pompierii nu ar fi avut de unde se alimenta cu apã“.

Vitrine frigorifice noi
În aceastã varã, sectorul rezervat produselor lactate, din Piaþa Centralã, a fost dotat cu 25 de vitrine frigorifice, investiþia fiind fãcutã, în colaborare, atît de societatea Urban, cît ºi de cãtre comercianþi. Efortul financiar a însumat 450 milioane de lei. Vitrinele au fost amplasate în locul tonetelor. De asemenea, ºi sectorul de comercializare a produselor din carne a fost dotat cu 21 de vitrine frigorifice, efortul financiar cifrîndu-se la 400 milioane de lei.
O primã rezolvare a locurilor de parcare a fost datã prin transformarea zonei cuprinse între podul de peste Cuejdi ºi cel din zona Cãprioara. Comercianþii de produse nealimentare au fost mutaþi - pentru a fi eliberatã zona în care au fost executate lucrãrile incluse în prima etapã de modernizare a Pieþei Centrale - în apropierea parcãrii etajate.
ªi în celelalte pieþe ale municipiului au fost executate lucrãri de reparaþii ºi întreþinere, Piaþa Mãrãþei fiind dotatã cu grup sanitar.

Instalaþii de climatizare ºi sistem de supraveghere
Urmãtoarea etapã de modernizare a Pieþei Centrale va fi demaratã din primãvara acestui an. Practic, se va merge din start pe cerinþele europene în domeniu: sectorul lactate va fi separat complet de cel în care se comercializeazã carnea, ºi la fel se va proceda cu cel de comercializare a peºtelui. Piaþa va fi complet închisã, iar sub cupolã va fi montat un sistem care, în perioada de iarnã, va asigura încãlzirea - pentru evitarea îngheþãrii fructelor ºi legumelor, iar vara - ventilarea ºi pãstrarea unei temperaturi optime. Vor fi amenajate un grup sanitar destinat cumpãrãtorilor, un birou pentru medicii Direcþiei Sanitar-Veterinare ºi o încãpere pentru personalul administrativ. De asemenea, Piaþa Centralã va fi dotatã cu sistem de supraveghere video.
Realizarea celei de a doua etape de modernizare a zonei comerciale va costa circa 15 miliarde de lei.

Parcarea etajatã de peste Cuejdi, un nou complex comercial
Cu puþin timp înainte de sfîrºitul anului trecut, municipalitatea pietreanã a primit aprobarea legislativului local pentru asocierea dintre municipiul Piatra Neamþ ºi SC Parking SA, în vederea amenajãrii unui complex comercial ºi de alimentaþie publicã, spaþii de parcare „P^5“, în strada Cuejdi, zona Pieþei Centrale. Potrivit noului proiect, construcþia va fi realizatã din materiale uºoare ºi sticlã. Vor fi amenajate circa 60 de locuri de parcare ºi un numãr semnificativ de spaþii comerciale care vor fi închiriate agenþilor economici. Aici ar putea fi mutate ºi cele 300 de firme din bazarul pe locul cãruia se intenþioneazã construirea unui supermarket (investiþie a concernului german Kaufland). De asemenea, vor putea închiria spaþii ºi comercianþii de produse industriale din Piaþa Centralã. Parcarea etajatã de peste Cuejdi va fi integratã în proiectul de modernizare a Pieþei Centrale.
Fosta guvernare localã a cheltuit, cu parcarea etajatã, peste 11 miliarde de lei - lucrãrile fiind executate de firma Alpin AG - investiþia fiind catalogatã ca nerentabilã. O expertizã realizatã de reprezentanþii Societãþii Experþilor Tehnici indica faptul cã, pentru finalizarea primului nivel al parcãrii, ar mai fi necesari cu puþin peste 1,023 miliarde de lei. Din primul nivel al parcãrii au fost realizaþi 525 mp, rãmînînd de amenajat 1.834 mp.

Iluminat public stradal de calitate
Iluminatul public stradal a reprezentat, o lungã perioadã de timp, o zonã nevralgicã, investiþiile fãcute nereuºind sã acopere necesitãþile reale. Spre finalul anului 2004, municipalitatea pietreanã a organizat o licitaþie pentru concesionarea Serviciului de iluminat public care a fost cîºtigatã de cãtre firma Luxten Lighting Company Timiºoara, contractul fiind încheiat în luna noiembrie a aceluiaºi an. „Iluminatul public stradal a fost concesionat pe o perioadã de 15 ani, firma Luxten Lighting ocupîndu-se de extinderea, reabilitarea ºi întreþinerea-menþinerea sistemului. ÃŽn vederea aplicãrii proiectului de reabilitare, localitatea a fost împãrþitã în 12 zone. Pentru acest an, au mai rãmas de reabilitat douã zone ºi cîteva capete din celelalte. Firma s-a ocupat ºi de extinderea reþelelor pe strada Nufãrului, parþial pe strada Gara Veche ºi pe strada Prunilor. ÃŽn Cartierele Precista ºi Mãrãþei ºi în zona centralã, a fost rezolvatã problema iluminatului pe strãduþele dintre blocuri. Practic, corpurile de iluminat au fost schimbate cu tot cu braþe, iar becurile cu vapori de mercur - peste 5.200 - au fost înlocuite cu becuri cu vapori de sodiu, mai economice ºi care asigurã o iluminaþie mult mai plãcutã“, a declarat Dan Cîmpeanu, directorul Direcþiei Tehnice din cadrul Primãriei Piatra Neamþ.
Firma timiºoreanã ºi-a început activitatea cu asigurarea iluminatului ornamental, cu montarea instalaþiilor care asigurã punerea în valoare, pe timp de noapte, a bisericilor, muzeelor ºi altor clãdiri de referinþã.

Reabilitarea sistemului, gata în acest an
Potrivit contractului încheiat cu firma Luxten Lighting Company, modernizarea sistemului va fi finalizatã în acest an. Extinderea reþelelor se va face pe strãzile Siret, Balaurului (în Dãrmãneºti), Ciocîrliei (spre Cartierul Ciritei) ºi Gara Veche. De asemenea, în reabilitare sistemului de iluminat se va face pe artere importante ale municipiului - strada 1 Decembrie 1918 ºi bulevardul Mihai Eminescu.
În paralel, Primãria Piatra Neamþ va veni cu un nou program de modernizare, în zona centralã: vor fi montaþi stîlpi ornamentali, acolo unde se impune, iar pe cei existenþi vor fi montate console de care vor fi agãþate felinare. Acest proiect se va derula în Piaþa ªtefan cel Mare ºi în parcul cu acelaºi nume - care este inclus în Complexul Curtea Domneascã, pe bulevardele Traian, Decebal ºi Republicii.

Eforturi pentru creºterea calitãþii serviciilor de transport
Transportul public de cãlãtori a fost preluat într-o situaþie dezastruoasã, serviciile oferite beneficiarilor fiind de foarte slabã facturã. ÃŽn ce parametri se încadrau? „ÃŽn afara faptului cã autovehiculele sînt mizerabile, jumãtate din firmele de transport din Piatra Neamþ nu au încheiate convenþii de utilizare a traseelor cu societatea Transurban, iar în douã cazuri licenþele de transport rutier nu corespundeau cu licenþele de execuþie pentru vehicule. Cele mai multe nereguli au fost gãsite la capitolul igienico-sanitar, majoritatea mijloacelor de transport nefiind întreþinute corespunzãtor. ÃŽn plus, la orele de vîrf, microbuzele sînt supraaglomerate, oamenii fiind înghesuiþi ca sardelele, iar mijloacele de ventilaþie lipsesc aproape cu desãvîrºire“, acestea au fost concluziile reprezentanþilor Oficiului pentru Protecþia Consumatorilor Neamþ care, împreunã cu cei ai Poliþiei Rutiere au efectuat un control tematic, în rîndul operatorilor de transport public nemþeni, inclusiv din Piatra Neamþ.
Dezordinea totalã din transportul în comun marcat de concurenþã neloialã ºi de o sumedenie de grave nereguli au creat mari neajunsuri care au afectat, în primul rînd, cetãþenii. Subvenþiile pentru transportul în comun, nealocate cu anii de cãtre fosta guvernare localã, la care s-a adãugat lipsa unui control strict asupra încasãrii banilor de la firmele care practicã transportul local cu microbuzele, cîºtigãtoare ale licitaþiilor pentru trasee, ori asupra modului în care respectã condiþiile impuse prin contractele încheiate - mai ales în sensul respectãrii traseelor, au adus Transurban pe marginea prãpastiei financiare.
Între societãþile aflate în subordinea Consiliului Local, Transurban se afla, de departe, în situaþia cea mai delicatã, dezastrul ieºind la ivealã odatã cu mãsura luatã, la începutul anului 2005, de cãtre Direcþia Generalã a Finanþelor Publice Neamþ, de blocare a conturilor, pentru o datorie de 22,5 miliarde de lei la bugetul statului.

„Luminã“ în transportul pietrean
Primele demersuri ale noii administraþii locale au prins contur atît în urma dezbaterilor publice organizate cu cetãþenii, cît mai ales dupã întîlnirile repetate cu operatorii de transport.
Traseele de pe raza municipiului au fost scoase la licitaþie, participanþilor fiindu-le impuse o serie de condiþii menite sã ridice standardele serviciilor oferite populaþiei. Cele mai apreciate au fost aspectele tehnice ale ofertelor prezentate, constînd în pregãtirea organizatoricã ºi tehnicã, specificã transportului public (garaj, atelier reparaþii autorizate, parc auto disponibil - an fabricaþie, stare tehnicã, atestate Euro 2 sau Euro 3 etc), programul de organizare, control, existenþa personalului autorizat de supraveghere a serviciului ce urma a fi concesionat, precum ºi procedura de încasare a tarifelor, fiind preferat sistemul electronic.
O serie de modificãri ale Regulamentului de transport public de cãlãtori, realizat de cãtre specialiºtii Primãriei Piatra Neamþ, au fost operate la sfîrºitul anului trecut. Acestea s-au datorat aspectelor sesizate de cãtre specialiºtii Primãriei Piatra Neamþ, între care refuzul unor operatori de transport de a semna contractul de concesiune a traseelor, în termenul legal de 30 de zile, dar ºi altele, cum ar fi: strãzile prea strîmte ºi aglomerarea provocatã de maºinile lãsate pe margini, în lipsa locurilor de parcare, numãrul prea mic de mijloace de transport, comparativ cu numãrul cãlãtorilor. A fost propusã desfiinþarea unor trasee, cu preluarea acestora de cãtre alþi operatori de transport care circulã pe trasee apropiate, schimbarea unor staþii intermediare, a capetelor de linii.

Traficul greu ºi de mãrfuri periculoase, restricþionat
Transportul mãrfurilor periculoase, precum ºi circulaþia autovehiculelor care depãºesc masa ºi (sau) dimensiunile admise poate fi efectuat, în Piatra Neamþ, în condiþii restrictive, stabilite printr-un Regulament care, anul trecut, a primit girul autoritãþilor locale. Astfel, autovehiculele care transportã mãrfuri periculoase, aflate în tranzit prin municipiul Piatra Neamþ, circulã pe urmãtoarele trasee: pe direcþia Bicaz-Bacãu (Bacãu-Bicaz) - strada Petru Movilã - strada Bistriþei - Bulevardul 9 Mai - strada Dimitrie Leonida - strada General N. Dãscãlescu; pe direcþia Bicaz-Roman (Roman-Bicaz) - strada Petru Movilã - strada Bistriþei - Bulevardul 9 Mai - strada Dimitrie Leonida - strada Izvoare - strada Gara Veche - strada Fermelor; pe direcþia Bicaz - Tîrgu Neamþ (Tîrgu Neamþ - Bicaz) - strada Petru Movilã - strada Bistriþei - Bulevardul 9 Mai - strada Dimitrie Leonida - strada Izvoare - strada Gara Veche - strada Fermelor - strada Mihai Viteazul - strada 1 Decembrie 1918. De asemenea, autovehiculelor care transportã mãrfuri periculoase pe raza municipiului Piatra Neamþ pe direcþiile Bacãu-Tîrgu Neamþ (Tîrgu Neamþ-Bacãu) ºi Bacãu-Roman (Roman-Bacãu) le este permis accesul numai pe traseele mai sus menþionate. Parcarea acestora se poate face numai în locurile special amenajate, în cadrul societãþilor comerciale Transurban, Agromec, Petrotrans ºi Transmoldavia. Executarea transporturilor periculoase ce au ca destinaþie obiective de pe teritoriul municipiului Piatra Neamþ poate fi efectuatã doar pe strãzile General Dãscãlescu, Fermelor, Mihai Stamatin, Mihai Viteazul, Petru Rareº, Obor, Orhei, Ozanei, Dimitrie Leonida, Bistriþei, Petru Movilã, 1 Decembrie 1918 ºi bulevardul 9 Mai. Pe de altã parte, însã, executarea transporturilor de mãrfuri periculoase se poate efectua numai în baza unei autorizaþii speciale eliberate de cãtre Primãria Piatra Neamþ, pentru fiecare autovehicul care executã un asemenea transport. De asemenea, transportul de mãrfuri periculoase ce au ca destinaþie obiective de pe raza municipiului Piatra Neamþ se va putea face numai între orele 17.00 ºi 22.00.
Transporturilor cu depãºirea masei ºi (sau) dimensiunilor maxime admise, care au ca destinaþie obiective de pe raza municipiului Piatra Neamþ, li se interzice circulaþia pe strãzile Mihai Eminescu, Privighetorii, Alexandru cel Bun, ªtefan cel Mare, Petru Rareº, Orhei, Mihail Sadoveanu, Eroilor, Valea Albã, Hangului, bulevardele Decebal, Traian, Republicii ºi Pieþele Mihail Kogãlniceanu ºi ªtefan cel Mare. Regulamentul stipuleazã ºi faptul cã, în cazul încãlcãrii regulilor stabilite, contravenienþii sînt pasibili de amenzi ale cãror cuantumuri variazã, în funcþie de gravitatea faptei, între 700.000 ºi 4 milioane de lei.

Autobuze milaneze la Transurban
Autoritãþile locale din oraºul Milano au donat, ca rezultat al colaborãrii dintre Guvernele României ºi Italiei, 55 de autobuze marca Iveco, 15 revenind societãþii pietrene, iar 40 - Regiei Autonome de Transport Bucureºti. Acestea au intrat în þarã în cea de a treia zi a acestui an. Cele 15 autobuze italiene vor intra în circulaþie la începutul lunii februarie. „Mai avem de depãºit etapele de avizare ale RAR ºi Poliþiei. Apoi va trebui sã obþinem o derogare de la Guvern, pentru cã acestea sînt de tip Euro II ºi nu Euro III, potrivit normelor UE. Dar aratã foarte bine, au capacitãþi de 20 de locuri - pe scaune, dar pot transporta mult mai multe persoane“, a declarat Ioan Cucoreanu, managerul de proiect al societãþii Transurban. Cu noile achiziþii, parcul Transurban va avea 40 de mijloace de transport. ÃŽnsã, 5 dintre acestea, vechi de circa 25 de ani, vor fi scoase din uz. Din cele 15 noi autobuze, 12 vor fi trimise pe trasee, iar 3 vor fi pãstrate ca rezerve.
Conducerea societãþii de transport local sperã cã noile autobuze vor face Transurban mai atractivã pentru pietreni, în condiþiile în care aceasta se aflã, potrivit noului regulament de transport, în concurenþã cu firmele private, cîºtigãtoare ale licitaþiilor organizate pentru adjudecarea traseelor, unele dintre acestea avînd suficiente posibilitãþi financiare pentru a asigura un confort sporit cãlãtorilor.

Articol afisat de 2412 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective