ªcolile trebuie sã absoarbã un milion de euro
Toate ºcolile nemþene trebuie sã-ºi estimeze, în maxim douã-trei sãptãmîni, necesarul de resurse pentru o bunã desfãºurare a procesului educaþional. Ministerul Educaþiei are la dispoziþie, în acest an, circa 1,1 miliarde euro pentru proiecte vizînd îmbunãtãþirea activitãþii din ºcoli prin formarea profesionalã a cadrelor didactice, dotarea laboratoarelor ºi bibliotecilor, organizarea unor activitãþi extracuriculare cu participarea elevilor, dar ºi pentru activitatea din ºcolile speciale.
„Nu se are în vedere nici una din problemele care vizeazã infrastructura, cum ar fi reabilitãri sau modernizãri, ci se va avea în vedere doar componenta educaþionalã. Banii se vor da pe bazã de proiecte, motiv pentru care vor fi organizate cursuri de formare pentru vitorii manageri de proiecte, iar în circa 2-3 sãptãmîni trebuie sã ajungã la noi ºi ghidurile pentru elaborarea documentaþiei. Conducerea ministerului ne-a atras atenþia asupra importanþei elaborãrii unor proiecte care sã atragã finanþãri, în caz contrar, banii care vor rãmîne necheltuiþi vor fi redirecþionaþi cãtre universitãþi“, a declarat profesor Mariana Roºanu, purtãtor de cuvînt al ISJ Neamþ.
Ministerul Educaþiei va finanþa, în 2006, proiecte în valoare de aproape douã miliarde de lei noi, urmînd ca suma sã se dubleze în perioada 2006-2008. Ministerul are în vedere ºi construirea sau reabilitarea campusurilor ºcolare, transportul elevilor din zonele izolate, informatizarea unitãþilor de învãþãmînt, dar ºi asigurarea condiþiilor de igienã ºi educaþie pentru sãnãtate în mediul rural prin amenajarea de grupuri sociale complexe cu vestiare ºi duºuri.
Un alt segment are în vedere alocarea de fond de carte ºi material didactic de care vor beneficia bibliotecile scolare din întregul sistem. Revizuirea sistemului naþional de evaluare ºi examinare a elevilor din învãþãmîntul preuniversitar, în context european, pentru compatibilizarea competenþelor profesionale cu cele cerute pe piaþa muncii europene, educaþia pentru carierã, vizînd dobîndirea competenþelor de valorizare personalã pentru integrarea în viaþa activã sînt alte direcþii pentru care vor fi alocate importante surse financiare în 2006.
|