Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Februarie 2006
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 4 Februarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Publiserv, metode moderne de curãþare a zãpezii ºi gheþii

Publiserv, metode moderne de curãþare a zãpezii ºi gheþii

• pentru evitarea deteriorãrii asfaltului, din aceastã iarnã, sarea a fost înlocuitã cu clorura de calciu • aceasta poate fi folositã ºi la temperaturi de sub -30 de grade Celsius, asigurînd protecþia asfaltului ºi betonului • faþã de anii anteriori, cînd sarea era folositã ca material antiderapant, gropile nu au apãrut decît pe arterele pe care asfaltul a depãºit durata medie de viaþã • clorura de calciu este element nutritiv pentru culturi ºi nu atacã solul pe care sînt amenajate spaþiile verzi •

Sumele mari investite din bugetul local pentru repararea ºi modernizarea drumurilor ºi trotuarelor au reprezentat un motiv important în decizia luatã de autoritãþile pietrene în folosirea altor soluþii de curãþare a zãpezii ºi gheþii. ÃŽnainte de debutul sezonului friguros, primarul Gheorghe ªtefan a anunþat cã sarea nu va mai fi folositã în acest scop ºi cã ar urma sã fie înlocuitã cu clorura de calciu lichidã. Potrivit ºefului executivului pietrean, în 2005, pentru modernizarea strãzilor ºi trotuarelor au fost cheltuiþi 150 miliarde de lei. „Ne-am hotãrît sã folosim clorurã de calciu lichidã - experienþe de acest gen avînd Primãriile Bucureºti ºi Braºov - pe care am achiziþionat-o de la CHIMCOMPLEX Borzeºti. Este ceva mai scumpã, dar credem cã meritã sã încercãm. Mulþi sînt ºi banii pe care i-am alocat pentru asfaltãri“, declara primarul ªtefan. Publiserv, societatea de interes local care se ocupã atît de lucrãrile de modernizare ºi întreþinere a infrastructurii de drumuri, cît ºi de curãþarea acestora în perioada iernii, a achiziþionat o cantitate importantã de clorurã de calciu, rezultatele folosirii acesteia fiind vizibile, în aceastã iarnã. Clorura de calciu a început sã fie folositã din anul 1940 pentru combaterea îngheþului, datoritã posibilitãþii de folosire la temperaturi deosebit de scãzute - chiar de sub -30 grade Celsius - datoritã capacitãþii sale de a absorbi rapid umezeala. Specialiºtii au ajuns la concluzia sã are caracteristici superioare celor întîlnite la alte produse folosite în acest scop - clorura de calciu ºi cea de magneziu.

Gropile, rezultat al îmbãtrînirii asfaltului
Cele mai friguroase zile de iarnã din ultimii ani ar fi putut avea efecte foarte neplãcute - ce ar fi fost resimþite din plin atît de ºoferi, cît ºi de cãtre pietoni - însã adoptarea noii soluþii a creat condiþii normale de trafic. Mai mult decît atît, materialul antiderapant folosit a asigurat o protecþie suplimentarã covoarelor asfaltice. Odatã cu topirea zãpezii ºi gheþii, pe anumite porþiuni ale drumurilor au început sã îºi facã apariþia gropile. Nu de dimensiunile „craterelor“ din alþi ani, dar, oricum, au reprezentat un inconvenient. ÃŽnsã, trebuie menþionat cã acestea ºi-au fãcut apariþia pe strãzile care au depãºit durata medie de viaþã ºi care sînt prinse în programul de modernizare din acest an. „Perioada de garanþie este de 12 luni, însã durata medie de viaþã a covoarelor asfaltice este de 5 ani. Cele mai multe gropi au apãrut pe bulevardul Decebal, unde covorul asfaltic a fost turnat în urmã cu 8 ani. Nu acelaºi lucru s-a întîmplat pe strãzi precum Ozana, varianta, Fermelor sau 1 Decembrie 1918. Clorura de calciu - pe care am folosit-o în amestec cu nisipul - s-a dovedit deosebit de eficientã în perioada cu temperaturi foarte scãzute, de -26 grade Celsius. ÃŽnsã, în zilele mai puþin friguroase, am efectuat tratamente de întreþinere cu un agent de deszãpezire pe bazã de clorurã de calciu, numit ADD-PROTECT, pe care l-am achiziþionat de la societatea ROMCHIM PROTECT din Bacãu. Practic, pe lîngã rolul pe care îl are în topirea zãpezii ºi gheþii, acesta impermeabilizeazã suportul de beton sau asfalt, împiedicînd pãtrunderea umezelii, astfel încît durata de viaþã a acestuia creºte apreciabil. ÃŽnsã, trebuie înþeles faptul cã tratamentele pe care le-am fãcut nu pot opri un proces început ºi care este normal, acela de îmbãtrînire“, a declarat Paul Cristinel Vãtãjelu, manager de marketing în cadrul societãþii Publiserv.

Clorura de calciu reduce eforturile financiare în reabilitarea strãzilor ºi conservarea zonelor verzi
În iarna 2002-2003, prin filialele sale din teritoriu, Administraþia Naþionalã a Drumurilor a folosit clorura de calciu, cu rezultate foarte bune, pentru întreþinerea celor mai circulate cãi rutiere din þarã: E 60 - pe Valea Prahovei ºi în zona Feleac-Cluj, E 85 - în zona Moldovei, E 70 - Autostrada Bucureºti-Piteºti, DN3 - pe autostrada Bucureºti-Constanþa. A fost folositã, de asemenea, în deszãpezirea strãzilor din Bucureºti, de unitãþi specializate în întreþinerea infrastructurii rutiere. Între principalele sale calitãþi, se numãrã: dã rezultate ºi la temperaturi de sub -30 grade Celsius, penetrînd rapid stratul de zãpadã sau gheaþã; în anumite doze este folosit ca microelement nutritiv pentru culturi (în timp ce sarea afecta foarte puternic spaþiile verzi, clorura de calciu nu dãuneazã); nu are efecte negative asupra oamenilor ºi mediului înconjurãtor; aplicatã în cantitãþi mici la primele ninsori, reduce considerabil efortul de curãþare a drumurilor; nu lasã sedimente ºi se curãþã uºor; nu distruge betonul, ori suprafeþele asfaltate ºi se reduce deteriorarea autovehiculelor (sarea avînd efect coroziv).

Articol afisat de 4171 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Ad�ugat de traktorist la data 05.02.2006 23:41
Cind vad blocurile....
mi se stringe in spate !
" cetatene de la bloc
taie pasarea in loc de porc " !
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective