Asociaþiile ºi „rãzboiul apometrelor“
• administratorii se luptã pentru o facturã mai micã la apã • aceºtia doresc eliminarea apometrului de bloc • Acvaserv nu poate elimina acest contor, pe baza cãruia factureazã consumul de apã • Asociaþiile romaºcane doresc sã determine conducerea Acvaserv sã încheie contractele la apã cu fiecare dintre proprietari. Majoritatea administratorilor nu cred cã are rost sã existe douã contorizãri la apa consumatã. Aceºtia susþin cã, din moment ce, în casã, existã o evidenþã prin aparatul instalat, nu este nevoie ca ºi la scara blocului sã mai existe încã unul. Administratorii vor ca, prin desfiinþarea apometrului ce mãsoarã apa consumatã de tot blocul, sau, dupã caz, de scarã, suspiciunile sã se elimine. Dacã aceastã soluþie se va pune în uz, pierderile se vor include... tot în facturã. „Cred cã lumea ar înþelege sã fie inclus, în preþul apei, o pierdere termicã, exact ca la curent sau ca la gaz. Nu vãd sensul sã le mai avem în casã, dacã mai existã ºi unul general. Omul preferã sã plãteascã mai mult, decît sã se simtã frustrat, cã i se pune apã în plus. Dacã apometrele se monteazã pe casa scãrii, este mult mai uºor, deoarece sînt la vedere ºi pot fi citite de oricine. ÃŽn plus, s-ar face aceastã citire a lor în acelaºi timp, iar, astfel, s-ar elimina discrepanþele, care apar mai tot timpul. Eu sper ca societatea furnizoare de apã sã se gîndeascã la aceastã soluþie ºi, cine ºtie, poate chiar sã o punã în aplicare“, a declarat Ghiocel Mitru, administratorul Asociaþiei 4 R.M. Romaºcanii sînt de acord cu aceastã posibilitate, deoarece, în acest mod, nimeni nu poate sã mai fie suspectat de eventualele „furturi“. „Este corect sã avem un singur apometru, deoarece ãsta a fost scopul lui de la început, sã ne arate cît am consumat. Nu înþeleg exact rostul celui de la scarã, din moment ce face aproximativ acelaºi lucru, dar la alt nivel. Dacã aveam pe casa scãrii apometrele nu era rãu, astfel ºtiam ºi cît are de plãtit vecinul sau mai ºtiu eu cine. Diferenþele astea mã cam pun pe gînduri, deoarece nu ºtiu de unde provin. Cred cã este o soluþie bunã“, a declarat Octavian Preda, locatar. Posibilitatea menþionatã a fost respinsã, cel puþin pentru momentul de faþã, de firma furnizoare de apã. Acvaserv gãseºte, ca motivaþie, chiar legea, ce nu permite aºa ceva. „Contractele pe care noi le facem le încheiem cu asociaþiile, nu cu locatarul. Noi punem apometrele la limita de proprietate, la cãminul de branºament al blocului sau al scãrii. Acolo instalãm aparatul de mãsurã, de contorizare. Noi nu facturãm dupã ce au proprietarii în casã, ci dupã aparatul nostru. Normal, toþi cei de pe scarã trebuie sã aibã aparatele controlate, verificate ºi sã nu aibã necontorizãri pe coloana interioarã. De asemenea, se fac tot felul de artificii, pentru ca sã consume fiecare locatar mai puþin“, a declarat Cristian Buzdugan, director tehnic în cadrul Acvaserv. Privitor la posibilitatea de a încheia, cu fiecare proprietar, contracte, acesta a þinut sã menþioneze cã, în momentul de faþã, nu este posibil aºa ceva. „Poate vom ajunge în acel punct, dar, în prezent, nu încheiem contracte cu proprietarii. Legislaþia nu ne permite. Eu am contract cu asociaþia“, a menþionat Cristian Buzdugan.
FOTO: Romaºcanii ar dori ca apometrele fiecãrui apartament sã fie montate pe casa scãrilor
|