Comisie mixtã de control în transportul public local
Ca urmare a deselor reclamaþii - pe tema concurenþei neloiale practicate de operatorii de transport cu microbuzele - venite de la exponenþii societãþilor Transurban ºi Troleibuzul, care presteazã servicii de transport cu mijloace de mare capacitate, executivul pietrean va solicita, tot în aceastã sãptãmînã, aprobarea înfiinþãrii unei comisii mixte de control. Din aceasta vor face trei consilieri locali, doi specialiºti ai Primãriei Piatra Neamþ, precum ºi reprezentanþii Transurban ºi Troleibuzul. Rolul comisiei va fi de verificare a modului în care operatorii de transport respectã traseele, staþiile intermediare ºi intervalele orare. De asemenea, legislativul pietrean va dezbate operarea unor noi modificãri ale programelor de transport public local, ca ºi o serie de facilitãþi pentru firmele care au cîºtigat licitaþiile de adjudecare a traseelor din Piatra Neamþ. Acestea reprezintã rezultatul discuþiilor purtate de cãtre reprezentanþii municipalitãþii cu operatorii de transport, prilejuri cu care aceºtia ºi-au prezentat problemele cu care se confruntã. „Traseul nr. 25 a fost prelungit ºi, ca urmare a timpilor prea lungi de aºteptare, firma care a cîºtigat licitaþia pentru acest traseu a solicitat suplimentarea cu trei a numãrului mijloacelor de transport. De asemenea, am primit solicitarea de schimbare a unui capãt de linie - de la societatea Zimca la Gara Veche ºi asta pentru cã, în perioada de iarnã, societatea respectivã nu lucreazã ºi nu sînt cãlãtori“, a declarat Dan Câmpeanu, directorul Direcþiei Tehnice din cadrul Primãriei Piatra Neamþ. Transportatorii locali ale cãror trasee se suprapun, situaþie în care distribuþia cãlãtorilor este în dezavantajul acestora, cu pierderile de rigoare, au cerut o reducere a redevenþei plãtite autoritãþilor locale. „Sînt 5 trasee - cu capete diferite - care se suprapun pe segmentul cuprins între intersecþia de la 1 Mai, pînã la Hotelul Central. Dupã cum se prevede în contractul încheiat cu operatorii de transport, redevenþa va fi scãzutã pînã la 7% ºi nu va fi mai micã decît cea impusã prin caietul de sarcini, dar numai pe traseele care se suprapun. Noi vom prezenta consilierilor locali ºi o hartã a traseelor din Piatra Neamþ, pentru a vedea clar situaþia. Solicitãri pe aceastã temã au venit din partea Transurban, Troleibuzul, dar ºi a altor societãþi“, a adãugat directorul Câmpeanu
|