Centru de Resurse pentru 87 de elevi cu cerinþe speciale
• ªcoala Specialã „Alexandru Roºca“ gãzduieºte un centru pentru educaþie incluzivã destinat elevilor cu cerinþe educaþionale speciale, dar ºi pãrinþilor ºi profesorilor acestora ªcoala Specialã „Alexandru Roºca“ Piatra Neamþ va dispune din aceastã lunã de un centru de resurse pentru educaþie incluzivã destinat elevilor cu cerinþe educaþionale speciale (CES). Activitatea va fi finanþatã în cadrul proiectului Phare „Acces la educaþie pentru grupuri dezavantajate“ ºi va pune la dispoziþie servicii educaþionale pentru 87 de elevi din clasele I-IV, dar ºi pentru pãrinþii ºi cadrele didactice care se ocupã de aceºtia. Centrul îºi propune sã îmbunãtãþeascã calitatea educaþiei oferite copiiilor din acest grup dezavantajat, asigurarea serviciilor de sprijin în învãþare pentru elevii cu cerinþe speciale, accesibilizarea conþinutului materiilor ºcolare, informarea ºi consilierea pãrinþilor care au astfel de copii ºi cadrelor didactice, dezvoltarea unei atitudini pozitive faþã de aceºti elevi, atît în cadrul comunitãþilor ºcolare integratoare, dar ºi a grupului þintã faþã de colegi, cadre didactice ºi faþã de ºcoalã în general.
ÃŽn cadrul centrului vor activa 7 profesori itineranþi, dar ºi cabinete de terapie specificã ºi ateliere de terapie ocupaþionalã ºi vor fi accesibile materiale informative ca ghiduri, programe adaptate, programe de intervenþie personalizatã sau publicaþii de specialitate. Pînã în prezent, patru din cei ºapte profesori itineranþi au beneficiat de stagii de formare la nivel naþional ºi îºi desfãºoarã activitatea în ºcolile pilot de la Piatra Neamþ, Roman, Bicaz, Moreni-Vãleni, Izvoare-Bahna, Oglinzi-Rãuceºti, Stînca-Pipirig ºi Grup ªcolar „Dimitrie Leonida“ Piatra Neamþ. „ÃŽn judeþ am estimat cã ar fi 197 de copii cu CES, care fie au dificultãþi de învãþare, fie beneficiazã de certificat de persoanã cu handicap ºi pãrinþii doresc, totuºi, ca ei sã meargã la o ºcoalã obiºnuitã. Strategia inspectoratului urmãreºte ca acest centru de resurse sã îºi extindã activitãþile specifice ºi în alte unitãþi pentru a le încuraja sã acceadã la statului de ºcoli deschise pentru toþi copiii sau cum le spunem noi, ºcoli incluzive“, a declarat profesor Cornelia Popovici, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului ªcolar Neamþ.
|