Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Februarie 2006
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Social 27 Februarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Elevii de gimnaziu, „cobai“ pentru un nou experiment

Elevii de gimnaziu, „cobai“ pentru un nou experiment

• admiterea la liceu ar urma sã imite bacalaureatul francez, în doi ani de studiu • în loc de testãrile naþionale la trei discipline, elevii de gimnaziu vor da mai multe teze semestriale în clasele a VII-a ºi a VIII-a •

Testãrile naþionale ar putea sã disparã în urmãtorii doi ani, conform unei propuneri supusã recent dezbaterii publice de reprezentanþii Ministerului Educaþiei ºi Cercetãrii. Astfel, pentru eliminarea presiunii specifice unui examen atît de important, viitorii absolvenþi de gimnaziu ar urma sã înceapã evaluãrile încã din clasa a VII-a, în mai multe etape ºi la mai mult de trei discipline, cum a fost pînã acum, ºi vor continua ºi în clasa a VIII-a. Rezultatele obþinute la aceste testãri vor sta la baza admiterii la liceu, înlocuind media la testele naþionale. Testãrile ar putea fi susþinute sub formã de teze semestriale, în trei etape, pe ºcoalã, pe judeþ ºi pe þarã. În prezent, documentul este supus dezbaterii, iar toþi cei interesaþi pot face propuneri privind viitoarea formã de evaluare a absolvenþilor de gimnaziu.
Primele evaluãri care vor fãcute pe baza subiectelor din ºcoli, apoi pe baza subiectelor elaborate de inspectoratele ºcolare, pentru ca, în final, sã se ajungã la subiectele elaborate de minister, iar notele de la toate examenele celor trei niveluri vor forma media de admitere în clasa a IX-a. Promotorii susþin cã urmãresc, în acest fel, sã diminueze stresul la care sînt suspuºi, în fiecare varã, absolvenþii de gimnaziu, dar ºi un plus de obiectivitate în aprecierea nivelului de pregãtire al elevului. ÃŽn schimb, contestatarii acestei formule susþin cã mai multe discipline de examen nu vor face altceva decît sã îngreuneze efortul de învãþare, iar politica de experiment permanent la care este supus sistemul de învãþãmînt nu face altceva decît sã-i bulverseze, atît pe profesori, pe pãrinþi, dar, mai ales, pe elevi. „Nu ºtiu exact despre ce e vorba, dar nu vãd de ce nu ar fi ºi la noi ca în alte þãri occidentale, mai precis în Franþa, unde bacalaureatul se dã în doi ani. Important ar fi ca disciplinele la care vor fi evaluaþi elevii sã fie alese în mod inteligent, astfel încît sã se producã o orientare ºi o selecþie a elevilor în funcþie de opþiunile pentru liceu. Spre exemplu, dacã un elev ar vrea sã ajungã la o clasã de informaticã sã nu fie pus sã înveþe ºi sã dea examen ºi la biologie, istorie, geografie sau alte obiecte care nu îi vor fi necesare pe viitor. ÃŽn acest fel, ºi efortul elevilor pentru admiterea la liceu ar fi mai corect dozat ºi orientat, la fel ºi selecþiile fãcute pentru constituirea claselor de liceu“, a declarat profesor LIviu Vlãsceanu, directorul ªcolii 3 Piatra Neamþ.
În acelaºi timp, unii pãrinþi se tem cã prea multe testãri îi pot obosi pe copii mai mult decît un examen de admitere susþinut la absolvirea examenului.
„ÃŽnvãþãmîntul a ajuns un domeniu în care se experimenteazã neîncetat, cu schimbãri de la an la an, care au bulversat pe toatã lumea, ºi profesori, ºi pãrinþi, ºi copii. Ce sã mai înþelegem, cã nu a fost bunã nici capacitatea, nici testele naþionale? De unde ºtim cã peste 2-3 ani, nu se schimbã iar sistemul? Eu mã gîndesc doar cum poate sã fie vorba de obiectivitate ºi corectitudine dacã se dã testare la nivelul ºcolii, iar fiecare unitate vrea sã-ºi promoveze ºi sã-i ajute pe proprii absolvenþi, nu e normal? Cel mai bine era, cred, un examen de admitere la liceu, cum era înainte, copilul ºtia pentru ce se pregãteºte ºi ce vrea sã facã mai departe. Ar trebui sã mai scoatã din materie cã, sãracii copii, au prea mult de învãþat. Mã uit ºi la ai mei, pur ºi simplu îºi nenorocesc spatele cu tone de manuale, caiete, culegeri, încã de la ºcoala primarã“, a declarat Iuliana Andrei, din Piatra Neamþ.
Actualele examene de la finalul clasei a VIII-a au devenit obligatorii prin legea învãþãmîntului din 1995 ºi au fost susþinute pentru prima datã, cu titlu de examen de capacitate, în 1999. Acum doi ani, capacitatea a devenit testare naþionalã, deºi schimbãrile nu au afectat nici modul de organizare, nici disciplinele de examen.

Articol afisat de 1699 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Laura PETRUÞ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective