Elevii nemþeni, mai greu cu cititul ºi socotitul
• simularea testului de matematicã a avut, în Neamþ, o promovabilitate de 53,97% • la limba românã, promovabilitatea a fost de doar 49,7% • Simularea testului de matematicã a avut, în Neamþ, o promovabilitate de 53,97%, mai mare cu circa 4 procente decît cea de la limba ºi literatura românã (49,7%).
Desfãºuratã în condiþii similare celor de examen, la aceasta au participat 5.992 din cei 6.582 de viitori absolvenþi de gimnaziu. Potrivit statisticilor Inspectoratului ªcolar al Judeþului Neamþ, din totalul elevilor care au participat la simularea probei de matematicã, 46,03% au primit note sub 5 ºi au picat testul. Mulþi dintre cei care au promovat au obþinut, însã, note mici: un procent de 25,38% - cuprinse între 5 ºi 5,99, iar 15% - între 6 ºi 6,99. Notele bune au fost destul de puþine: între 7 ºi 7,99 au primit 8,23% dintre promovaþi, între 8 ºi 8,99 - 3,45%, iar între 9 ºi 9,99 - 1,67%. În judeþul Neamþ, au fost 14 elevi, respectiv 0,23%, care au primit nota 10.
ÃŽn timp ce rezultatele simulãrii examenului de matematicã au fost comunicate în cursul zilei de ieri, numãrul participanþilor la simularea probei de istorie sau geografie desfãºuratã vineri, 10 martie, a rãmas, în continuare, o necunoscutã. Rãmase înzãpezite, cadrele didactice din patru centre din mediul rural - Valea Ursului, Vãleni, Ruginoasa ºi Mãrgineni - nu reuºiserã nici ieri sã centralizeze ºi sã transmitã informaþiile legate de participarea viitorilor absolvenþi de gimnaziu. Datele parþiale arãtau cã, la simularea de vineri, 10 martie, au participat 4.690 de elevi la testul de geografie ºi 1.111 - la cel de istorie. Vineri nu comunicaserã 9 centre de evaluare din tot atîtea comune, iar luni, încã se mai aºteptau semnale de la cele 4 comune mai sus menþionate. „Subiectele au fost uºoare, iar copiii foarte buni au obþinut note mari. Testul a avut rolul de a-i obiºnui pe elevi cu rigoarea examenelor din varã. Noi i-am atenþionat cã vor sta cîte unul în bancã, cã nu au voie sã vorbeascã ºi nici sã priveascã spre colegii din spatele lor. Unii copii au zîmbit cînd le-am descris condiþiile de examen ºi au tratat cu superficialitate atenþionãrile. De aceea, mulþi s-au inhibat cînd au fost puºi sã lucreze în condiþii similare celor de examen ºi au luat note mici. Concluzia este cã se puteau prezenta mai bine la simulãrile de la geografie ºi istorie“, a declarat Liviu Vlãsceanu, directorul ªcolii nr. 3 din Piatra Neamþ.
Simulãrile nu au fost obligatorii, elevii participînd facultativ la acestea. Rezultatele obþinute la teste nu vor fi trecute în catalog, dar îi vor ajuta pe elevi sã-ºi aprecieze viitoarea prestaþie la examenele din varã.
|