ªoseaua nimãnui
• pe o porþiune de aproape un kilometru, din rampã ºi pînã la intrarea în Cordun, ºoseaua de pe strada Dumitru Mãrtinaº a devenit impracticabilã • gîlceava dintre primãrii, privind cine trebuie sã aloce bani, dureazã de vreo trei ani • ªoseaua care duce din „Rampã“ la Colegiul Tehnic „Danubiana“ ºi de acolo la Cordun a devenit coºmarul ºoferilor romaºcani. Pe o porþiune de aproximativ un kilometru, ºoferii îºi epuizeazã tot bagajul de sudalme pe care le cunosc ºi, ajunºi în Cordun, îºi fac o cruce mare cã au reuºit sã rãmînã cu maºina întreagã. „Sîntem plãtitori de taxe ºi impozite ºi nu este posibil ca aceastã stradã sã nu intereseze pe nimeni. ÃŽn doar cîteva ore, cît a durat ploaia de azi dimineaþã, ºoseaua din dreptul garnizoanei a devenit un «lac» imens. Nu se mai cunosc nici trotuarele, nu se mai vede nici ºoseaua. Pe acolo trec, zilnic, cei 2.100 de elevi ºi 100 de profesori ai Liceului Nr.4, pe acolo trec maºinile de tonaj greu, ce merg spre SC «Danubiana», pe acolo circulã maºinile spre Cordun ºi Pildeºti. De ani de zile se tot paseazã problema de la un primar la altul ºi de la Primãria Roman spre Primãria Cordun. Am avut dimineaþã proasta inspiraþie sã trec cu maºina pe acolo ºi am rãmas în panã, în mijlocul unei bãlþi, pentru cã mi-a intrat apã la motor. Aº vrea sã ºtiu de ce mai plãtim taxe ºi impozite locale, de ce plãtim taxa de drum, dacã chiar nimeni nu este responsabil de aceastã porþiune de ºosea, despre care discutã, de cel puþin 10 ani, toatã lumea, dar nimeni nu a întreprins nimic ca sã amelioreze starea acesteia“, a declarat unul dintre ºoferii romaºcani, care circulau, la ora documentãrii, prin zonã. Acesta a spus cã în cazurile în care vremea este nefavorabilã, ºoferii preferã sã ocoleascã 2 kilometri prin Cordun, pentru a scãpa cu maºina întreagã.
Primarul Dan Ioan Cãrpuºor a declarat, într-adevãr, de ani de zile este cunoscutã situaþia acestei ºosele care aparþine de reþeaua stradalã a municipiului, dar, în lipsa banilor, de trei ani se tot amînã reabilitarea ei. „Problemele care apar acolo þin, în special, de lipsa sistemului de canalizare în zonã. Aºa se face cã, la cea mai micã ploaie sau ninsoare, ºoseaua devine impracticabilã ºi oamenii, pe bunã dreptate, sînt nemulþumiþi. Anul acesta porþiunea respectivã a fost introdusã într-un program de refacere, în primul rînd a sistemului de canalizare, în cazul în care vom obþine, aºa cum ni s-a promis, bani de la Guvern. Sperãm ca în cîþiva ani sã reuºim sã aducem strada la un standard acceptabil de circulaþie“, a declarat Dan Ioan Cãrpuºor. ªoseaua, de-a lungul timpului, a fost deterioratã de traficul maºinilor grele ºi a tancurilor, din Garnizoana Roman.
Investiþia privind reabilitarea acestei ºosele ar costa aproximativ 11 miliarde lei, din care patru miliarde pentru reþeaua de canalizare ºi ºapte miliarde de lei pentru lucrãrile de asfaltare. „Noi avem deja studiul de fezabilitate întocmit, pentru care am alocat 200 de milioane de lei. S-au fãcut demersuri la Guvern sã se obþinã ceva fonduri. Sperãm ca anul acesta sã ne apucãm de lucrãri, în zonã, pe partea de canalizare, dar, repet, numai cu sprijin financiar central, þinînd cont cã 90% din beneficiarii acestui drum sînt locuitorii comunei Cordun, care trec prin zonã. S-au purtat mai multe discuþii privitoare la aceastã ºosea ºi i-am cerut primarului din Cordun sã gãseascã o soluþie de a contribui financiar la reabilitarea acestei ºosele, pentru cã singuri nu putem sã realizãm reparaþiile acolo. A aloca banii respectivi din bugetul local al Romanului, ar însemna sã dãm 1/6 din taxele locale pe un singur drum, renunþîndu-se la reabilitarea celorlalte strãzi, la iluminat public, la încãlzirea ºcolilor etc. Ori lucrul acesta nu se poate“, a mai spus primarul Cãrpuºor.
Contabila ºefã a Primãriei Cordun, Domnica Lungu, a declarat cã nici nu se pune problema ca autoritãþile locale din aceastã localitate sã contribuie financiar la reabilitarea ºoselei respective. „Nu putem aloca nici un leu de la bugetul comunei, pentru cã nu ne permite legea. Pe de altã parte cordunenii nu mai folosesc aceastã ºosea, ci trec pe E-85, care s-a realizat prin program SAPARD. Rar mai trece cîte o maºinã din Cordun pe drumul spre rampã“, a mai declarat Domnica Lungu.
FOTO: Strada Dumitru Mãrtinaº rãmîne „piatra de încercare“ pentru ºoferii romaºcani ºi corduneni
|