Îngrijorare pentru siguranþa unui pod din Bicaz
Excavarea aluviunilor din zona de confluenþã a rîurilor Bistriþa ºi Bicaz, din oraºul Bicaz, i-a pus pe jar pe localnici. Unii dintre cei alarmaþi de mãsura luatã de cãtre executivul local au cerut sprijinul redacþiei Monitorul de Neamþ, pentru gãsirea unei soluþii de stopare a acþiunii. „Existã pericolul sã fie atacatã structura de rezistenþã a podului de pe DN15, ce face legãtura între Bicaz ºi Piatra Neamþ“, a anunþat, telefonic, Constantin Hionis din Bicaz.
Reporterii Monitorul de Neamþ s-au deplasat la faþa locului ºi au constatat cã acþiunea de excavare era în toi. ÃŽn zonã se afla o Wolla, balastul excavat - în fapt, aluviunile transportate de rîul Bicaz, odatã cu creºterea debitului, ºi care au înãlþat nivelul albiei, ameninþînd devierea cursului apei - era transportat, cu o autobasculantã, pe unele strãduþe periferice. Acþiunea a fost comandatã de cãtre executivul bicãjean, ca urmare a unei adrese primite din partea Sistemului de Gospodãrire a Apelor Neamþ, în care se stipula ca administraþiile locale sã ia mãsuri de eliminare a obstacolelor din albii sau de pe malurile cursurilor de apã. „Este adevãrat cã excavarea aluviunilor, din aval de podul la care se face referire, a fost dispusã de cãtre executivul primãriei, dar acþiunea s-a încadrat în adresa 1619 din 03.04.2006 emisã de cãtre conducerea SGA Neamþ, prin care am atenþionaþi ca, pînã la data de 03.05.2006, sã luãm «mãsuri de eliminare a obstacolelor din albii sau de pe malurile cursurilor de apã». Or, în aceastã primãvarã, apa rîului Bicaz ºi-a mãrit debitul ºi aluviunile transportate din amonte s-au localizat la confluenþa cu rîul Bistriþa, ameninþînd schimbarea cursului de apã. ªi dacã tot am întreprins aceastã acþiune, ne-am gîndit sã balastãm ºi cîteva strãduþe din cartierele lãturalnice“, a declarat Mihai Sãpunaru, viceprimarul oraºului Bicaz. Cît priveºte siguranþa podului ce leagã Bicazul de Piatra Neamþ, pe DN 15, într-adevãr, au fost semnalate unele probleme care se pare cã îi afecteazã structura de rezistenþã, dar principala cauzã este debitul mare al apei Bicazului, din vara trecutã, care a sãpat ºi chiar dizlocat rocã, la «rãdãcina» unuia dintre pilonii de susþinere. Pe de altã parte, podul este intens circulat, iar trecerea maºinilor prin numeroasele gropi din covorul asfaltic provoacã o creºtere în intensitate a trepidaþiilor, evident cu efecte asupra structurii sale de rezistenþã.
|