Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2006
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 16 Mai 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Comerþul electronic nemþean, în atenþia OJPC

Comerþul electronic nemþean, în atenþia OJPC

• inspectorii OJPC Neamþ au constatat multe nereguli la cele trei magazine virtuale din judeþ

Inspectorii Oficiului Judeþean pentru Protecþia Consumatorilor Neamþ au verificat, la începutul acestei luni, respectarea prevederilor legale, în cazul celor trei agenþi economici care fac comerþ electronic.
Identificarea acestora a fost posibilã, avînd la bazã informaþiile obþinute navigînd pe Internet ºi pe baza ofertelor publicitare. Pentru realizarea unui magazin virtual, nu sînt necesare alte acte în afara celor cerute pentru înfiinþarea ºi desfãºurarea unei activitãþi comeciale, într-un magazin obiºnuit. Cei trei agenþi economici verificaþi au activitate de comerþ clasic, în magazine specializate pentru care deþin toate avizele ºi autorizaþiile, conform procedurilor legale. Produsele care se vînd utilizînd sistemul de comerþ la distanþã fac parte din grupa produselor electrocasnice, electronice, tehnologia informaþiei ºi telecomunicaþie, jucãrii, jocuri, ceasuri, cãrþi etc.
Inspectorii OJPC au constatat, la cei trei agenþi economici verificaþi, abateri privind regimul juridic al contractelor încheiate. În privinþa informaþiilor referitoare la caracteristicile esenþiale ale produselor, s-a constatat cã nu sînt respectate prevederile legale, dar cumpãrãtorii sînt anunþaþi în aceastã privinþã.
Astfel, pe site-ul unuia dintre magazinele virtuale din Piatra Neamþ este înscris cã „în informaþiile privind caracteristicile produselor, din motive obiective, pot apãrea neconcordanþe cu realitatea“, obligînd, în acelaºi timp, ca „vizitatorul sã accepte necondiþionat termenii ºi condiþiile înscrise“. ÃŽn site-ul unui mare magazin de produse electronice ºi electrocasnice din Piatra Neamþ se specificã faptul cã firma nu îºi asumã rãspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate cu privire la caracteristicile produselor de pe site.

Preþurile pot suferi modificãri neanunþate
În privinþa preþurilor produselor prezentate pe site, firma precizeazã cã acestea sînt informative ºi pot suferi modificãri neanunþate, ori sînt valabile în perioada de timp menþionatã, iar în cazul în care perioada nu este menþionatã, sînt valabile în limitele stocurilor disponibile.
Referitor la cheltuielile de livrare, modalitãþile de platã sînt diferite, acestea depinzînd de metoda aleasã, de cantitatea de produse cumpãratã, de localitatea unde se face livrarea ºi de furnizorul produsului. Taxa de transport se compune din taxa de livrare, unicã pentru cumpãrãturile fãcute de la acelaºi furnizor, ºi taxa de produs, care depinde de produsele alese.
Cît despre informarea consumatorilor, înainte de încheierea contractului privind dreptul de denunþare unilateralã a acestuia, cu excepþia unuia dintre magazine, celelalte douã nu respectã aceastã prevedere legalã. Nu se face nici o precizare cu referire la tariful peceput pentru utilizarea tehnicii de comunicare la distanþã, nu sînt indicate sediul, numãrul de telefon, fax, sau adresa de e-mail a comerciantului, la care consumatorul poate sã îºi prezinte reclamaþiile ºi informaþiile privind sevice-ul post-vînzare. La doi dintre agenþii economici verificaþi nu s-a regãsit, în informaþiile oferite, dreptul consumatorului de a renunþa la contract în termen de 10 zile lucrãtoare, fãrã penalitãþi ºi fãrã invocarea vreunui motiv.
În ceea ce priveºte executarea contractului, doi dintre agenþii economici nu informeazã consumatorii asupra situaþiilor în care produsul nu este disponibil, caz în care firma este obligatã sã returneze, în maximum 30 de zile, sumele plãtite de client, ori cînd livrarea unui produs, diferit de cel comandat prin calitate ºi preþ, ºi fãrã acordul prealabil al consumatorului, obligã comerciantul sã suporte toate cheltuielile de returnare a produselor.
Urmare a neregulilor constatate, inspectorii OJPC au dat avertismente ºi au dispus oprirea temporarã a prestãrilor acestui tip de comerþ.

Articol afisat de 1625 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(L.ILIªESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective