Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2006
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Sport 31 Mai 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„Macadamul de la Neamþ ar gãzdui fãrã probleme o etapã de Campionat Mondial“

„Macadamul de la Neamþ ar gãzdui fãrã probleme o etapã de Campionat Mondial“

• interviu realizat cu Titi Aur, cel mai titrat pilot de raliuri din România

Titi Aur, cel mai titrat pilot de raliuri al României, a obþinut, la Piatra Neamþ, la Raliul Pietricica, locul II în clasamentul general ºi continuã lupta pentru titlul naþional cu ºanse mari. A acumulat în trei etape 16 puncte, la egalitate cu Claudiu David, cei doi fiind devansaþi doar de Marco Tempestini (20p) ºi Dan Gîrtofan (18p). Aur a acceptat fãrã nici o problemã sã vorbeascã despre Raliul Pietricica ºi despre modul în care s-a dezvoltat lumea automobilismului din România.

Reporter: Cum apreciazã Titi Aur Raliul Pietricica 2006 din punctul de vedere al traseelor?
Titi Aur:
Raliul de la Piatra Neamþ a fost din totdeauna foarte foarte bun din punctul de vedere al traseelor ºi foarte frumos. Zona beneficiazã de niºte drumuri forestiere de cea mai bunã calitate, care se preteazã la raliurile de macadam. Aceste drumuri sînt foarte bine întreþinute ºi foarte spectaculoase. Macadamul de la Neamþ ar gãzdui fãrã probleme o etapã de Campionat Mondial.
Rep.: Cum a fost organizarea întrecerii?
T.A.:
În anii trecuþi s-au fãcut mai multe greºeli, unele chiar foarte mari, totul culminînd cu organizarea slabã de acum doi ani, de la Tîrgu Neamþ, cînd am avut parte de aceleaºi trasee, dar ºi destule probleme de arbitraj. Revenirea la Piatra Neamþ este de foarte bun augur. Echipa de organizare a fãcut eforturi foarte mari, pentru cã noi ºtim ce înseamnã organizarea unei etape de campionat naþional. Sper însã cã experienþa acumulatã acum le va fi de ajutor pentru viitor. Sper sã ajungã sã fie o echipã de organizare rutinatã, iar asta înseamnã cã Raliul Pietricica va fi unul de lungã duratã, pentru cã ºi nouã, piloþilor, ne place la Piatra Neamþ. Au fost ºi inevitabile mici greºeli, dar totul este reparabil ºi nu au influenþat desfãºurarea bunã a concursului.
Rep.: Cît de mult au aºteptat piloþii revenirea la Piatra Neamþ?
T.A.:
Revenirea la Piatra Neamþ a fost doritã de toatã lumea. Traseul te atrage în primul rînd pentru cã frumuseþea ºi calitatea sa îþi dau ocazia de a pilota în adevãratul sens al cuvîntului. Drumurile sînt atît de bune încît tu ca pilot eºti cu gîndul numai la cursã ºi nu la faptul cã existã ºansa de a rupe maºina, ceea ce conteazã foarte mult. Drumurile ne dau astfel ºansa de a da ce e mai bun în noi ºi de a rula la capacitate maximã. În alte pãrþi, piloþii trebuie sã se acomodeze cu drumurile dure, care prezintã mereu pericol pentru integritatea maºinii ºi nu numai. Aici piloþii nu trebuie sã aibã grijã la viteza prea mare pe care o pot dezvolta maºinile, aºa cum se întîmplã în alte pãrþi.
Rep.: Sã înþelegem cã daunele materiale au fost mici la toate echipajele?
T.A.:
Avînd în vedere cã nu existã ºanþuri ºi bolovani care pot strica maºinile, este clar cã reparaþiile dupã Raliul Pietricica vor fi mai puþine ºi, în mod evident, vor costa mult mai puþin. Vedeþi? Acestea sînt deja argumente foarte puternice în ceea ce priveºte dorinþa tuturor piloþilor de a se întoarce mereu la Piatra Neamþ.

„Strãinii nu ne mai pot bate la orice orã“

Rep.: A crescut în valoare Campionatul de Raliuri al României în ultimii 5 ani?
T.A.:
Da, foarte mult. ªi pot argumenta cu date concrete. În anii 1993, 1994, 1995, cînd veneau aici echipaje din strãinãtate, acestea dominau cursele de la un capãt la celãlalt. Acum situaþia este cu totul alta. A fost mai întîi o creºtere lentã a valorii a tot ceea ce presupune participarea la o etapã de campionat, iar apoi a urmat o creºtere acceleratã. Mã refer aici la piloþi, echipamente de dotare a maºinilor, dar ºi asistenþã tehnicã. Maºinile din campionatul intern sînt maºini de top, care pot lua oricînd startul la o etapã de Campionat Mondial sau European. Progresul se vede practic cu ochiul liber, iar strãinii nu ne mai pot bate la orice orã.
Rep.: Care sînt argumentele despre care vorbeaþi?
T.A.:
Anul trecut, eu personal am cîºtigat curse care nu sînt în întrecerile europene sau mondiale în faþa unor cîºtigãtori de curse de acest gen. Anul trecut, am avut la Sibiu un oaspete de seamã din Germania, Manfred Stohl, care acum este pe locul patru în clasamentul Campionatului Mondial ºi care a cîºtigat multe etape la cel mai înalt nivel. La Sibiu a terminat pe locul III, ceea ce înseamnã cã a avut parte de adversari redutabili din România. Deci nu a fost un pilot venit de pe altã lume aºa cum se întîmpla la începutul anilor '90. ªi încã un exemplu al creºterii valorii românilor este ºi faptul cã Marco Tempestini, liderul clasamentului românesc acum, nu dominã cursele. A cîºtigat la Baia Mare, a punctat la Braºov, iar, aici, la Piatra Neamþ, a terminat pe locul IV. ªi pot spune despre Marco Tempestini cã este unul dintre piloþii buni ai Italiei, ca sã nu mai vorbim despre campionatul acestei þãri ºi despre valoarea sa. Cît despre problemele tehnice pot spune cã oamenii nu se mai uitã la maºini ca pisica la lemne: mie, la Mitsubishi, mi s-a schimbat turbina în 13 minute la Baia Mare, aici un coleg a schimbat cutia de viteze la Subaru în 45 de minute, Bogdan Mariºca a avut nevoie de o casetã de direcþie nouã ºi s-a rezolvat totul foarte repede. Toate astea spun multe despre progresul lumii automobilistice din România.
Rep.: Cînd va mai concura Titi Aur într-o etapã de Campionat Mondial?
T.A.:
Eu îmi doresc sã se întîmple acest lucru cît mai repede posibil. Problema principalã este însã legatã de partea financiarã, deoarece este nevoie de un buget foarte mare. Mai este ºi o problemã legatã de licenþã, care trebuie sã îmi fie acordatã de ACR, dar despre aºa ceva nu vreau sã vorbesc acum. Cred cã se va rezolva totul foarte curînd.
Rep.: Dintre piloþii mai tineri, despre care se poate spune cã au ºanse în competiþiile internaþionale sau în Campionatul Mondial?
T.A.:
Sînt piloþi ºi copiloþi valoroºi, dar cã sã fii acolo sus trebuie sã fii în atenþia marilor conducãtori încã de la vîrsta de 18-20 de ani. Poate cã în viitor vom vedea un pilot român în Campionatul Mondial, dar cred cã va trebui sã mai treacã vreo cîþiva ani.

Articol afisat de 1608 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A consemnat Marcel MIHALCEA)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective