Animal Planet la National Geographic de pe B1 TV: Monica Mantisa Religiosa, porumbelul Irinel ºi virusul „Miºto“
O sã mã întrebaþi ce am cu ei, cã-s simpatici ºi populari. Rãspunsul este: Dar ei ce au cu noi? Ce are acest guguºtiuc din Bucale cu românii, cu lumea? Sã spunem cã sînt stãpîn pe ce vãd la televizor. Cã am telecomandã. Doar trebuie sã apãs, iar halviþa cu miros de izmene puse la uscat pe balcon, în vãzul lumii, numitã No Comment, dispare. Dar, dorind sã fiu la curent cu viaþa patriei, dau la ºtiri: tot ei! Dau la revista presei: tot ei! Izul reapare. Comut pe Animal Planet: Prada prãdãtorului, documentar despre o insectã carnivorã, Cãlugãriþa, Mantis Religiosa, care dupã consumarea împerecherii îºi devoreazã partenerul. Este o femelã mare, de 5-6 cm, mai mare decît masculul viitor defunct, de culoare verde-cafeniu, avînd prima pereche de picioare, luuungi, conformate pentru prins ºi apucat prada... Aici devine interesant. Nu se poate sã fi ratat aspectul cã în episodul telecolumbelei de dinaintea bacalaureatului, cea mai sexy, cea mai, cicã, adevãratã femeie din România, slãbise rãu, de emoþii ºi griji, arãtînd ca o cãlugãriþã, ca acea insectã carnivorã. Cu braþele ºi picioarele luuungi, cu o poftã de mîncare de copil hrãnaci, ajuns la borcanul cu magiun, care indiferent dacã e în bucãtãrie sau în nu ºtiu ce simandicos restaurant parizian, tot aºa îngurgiteazã, cu o lipsã de maniere ºi de inhibiþii de netelevizat. De asemenea, sperãm cã nu s-a ratat nici acea duioasã replicã, plinã de semnificaþii erotico-gastronomice, pe care Monica, la un restaurant, tete-a-tete cu tataia, i-a ºoptit-o acestuia la pavilionul urechii drepte: „Te-aº mînca!“. La care miliardarul în dolari, simþindu-se plin de zgîrciuri, a rãspuns diplomatic: „Nu acum!“.
Am scris despre aceºti împerecheaþi chiar de la apariþia tîmpeniei, neputîndu-mi imagina cã era doar episodul-pilot al unei adevãrate telecolumbele care nu înceteazã sã mã uluiascã fiindcã, oameni buni, are o prizã la români de te înfioarã. Pentru episodul cu nunta, B1 Tv i-a dat Monicãi, realizatoarei, cicã, 7 miliarde de lei vechi. Ca simplu consumator de presã, mã simt agresat de un ciudat virus mediatic. De o parodie a lui Toulouse Lautrec, caraghioasã ºi anostã, care se exhibã în Agora cu un fel de dansatoare care nu ºtie sã danseze ºi care, în general, nu ºtie decît de þoale miºto de firmã ºi giugiulealã cu bunicul. Este vorba despre virusul „Miºto“, despre unicul lor mesaj, transmis în ore ºi ore de emisie: viaþã miºto, maºini miºto, vilã miºto, haine miºto, mîncare miºto, nuntã miºto, invitaþi miºto, mediatizare miºto, uitînd cã þiganii mai au ºi un superlativ al miºtoului, respectiv kaºto, cu origine în Rusia þaristã. Ce ne mai aºteaptã: un botez, un avort spontan, un divorþ kaºto, ce? O tãiere de moþ? Primul caca al bebeluºului? (cum amuzat se întreba Marian, de la un post de televiziune pietrean). Iar, mai tîrziu, dacã totul este O.K., bacalaureatul rodului acestei mari iubiri, însoþit de bunicul Irinel. Este un documentar-penibil, numit No Comment by Monica Gabor, care, în limba românã, se poate traduce corect astfel: Prostul nu e prost destul, dacã nu e ºi fudul. Nu mã încîntã faptul cã am publicat, printre primii, un semnal de alarmã privind promiscuitatea ºi nocivitatea unei astfel de subproducþii Tv. Manelistul Guþã a fost promotor, dar, paradoxal, el evita cuvîntul miºto. Mã mai consolez cu ideea cã meritãm aceastã nesfîrºitã telecolumbelã care nu este nici divertisment ºi nici comedie. Este, în fapt, o tragedie a unor mase prostite, derutate ºi sãrãcite de tot ce înseamnã valoare umanã, care-i datã cu susul în jos. Avem, pentru copiii noºtri, modelele de primã mînã: Guþã, Irinel ºi Monica. Sã-i aplaudãm! Domn’ Irinel, dumneavoastrã nu trebuie sã vã aplecaþi, cã ieºiþi din cadru! Tot mã întreb: de ce simte piticania asta nevoia de a se exhiba pe televizor?
|