Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2006
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 August 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Revoltã împotriva E.On

Revoltã împotriva E.On

• oamenii din zona Roman se plîng cã nu au luminã cînd au nevoie, le sînt „prãjite“ electrocasnicele ºi cã nu se poate comunica eficient cu E.On • alte nemulþumiri sînt legate de calculul facturilor, prevederile contractuale ºi desfãºurãtoare • OPC chiar a descoperit cazuri în care E.On a luat mai mulþi bani de la oameni, decît ar fi trebuit

Numeroºi abonaþi ai sistemului de furnizare a energiei electrice, aparþinînd societãþii E.On Moldova, au început sã „încingã“ numerele de telefon ale sucursalei din Roman a companiei, în speranþa cã numeroasele plîngeri, legate mai ales de calitatea serviciilor oferite, le vor fi luate serios în considerare. ÃŽn principal este vorba de constatarea unor fluctuaþii mari de tenisune, cãderi de tensiune ºi ºocuri electrice, care, de circa douã sãptãmîni, îi exaspereazã. Gravele probleme, menþionate de aceºtia, au dus, pe lîngã disconfortul creat ºi la distrugerea a numeroase aparate electrocasnice. Din ce în ce mai mulþi clienþi ai E.On au început sã caute o cale de a fi ascultaþi ºi, mai ales, de a-ºi rezolva problemele, în afarã de apelarea „Deranjamentelor“. „De mai bine de o sãptãmînã, am probleme mari cu lumina. Am anunþat la primãrie ºi am telefonat de mai multe ori la «Electrica». De cîteva zile, s-au dãrîmat doi stîlpi de electricitate, în timpul furtunii ºi tot de atunci nu avem curent electric. Cu toate acestea, nimeni nu se sinchiseºte sã vinã sã repare defeþiunea“, a declarat Petru Enache, din Crãieºti, comuna Bozieni, unul dintre numeroºii nemulþumiþi. Dacã gospodarul în cauzã se revoltã pentru cã nu este ascultat ºi nu ajunge nici un specialist de la E.On în zonã, alþi abonaþi „bat la diferite porþi“ sã-ºi recupereze pagubele pricinuite de arderea unor electronice. Este ºi cazul unor persoane din comunele Oniceni ºi Doljeºti. „Ca un fãcut“, aºa dupã cum s-au exprimat aceºtia, nimeni din cei autorizaþi nu i-au luat în seamã, iar problemele au continuat sã aparã, ca ºi cum nimic nu s-a întîmplat.

E.On vrea comunicare „în scris“
Reprezentanþii E.On Moldova au declarat cã, pentru ca necazurile sã fie analizate ºi cunoscute în amãnunþime, ar fi necesar ca fiecare reclamat sã-ºi exprime nemulþumirea în scris. „Consumatorii ar trebui sã ºtie cã toate sesizãrile, indiferent de ce naturã, trebuie sã ne fie adresate în scris. ÃŽn acest fel, se eliminã toate problemele care apar în cazul reclamaþiilor verbale. S-a constatat cã, în multe rînduri, liniile se blocheazã atunci cînd apelurile sînt numeroase. ÃŽn plus, documentele pot fi analizate ºi înregistrate, iar cei care le-au întocmit vor primi un rãspuns sigur, în termen de 30 zile. Contabilizarea reclamaþiilor are ºi avantajul cã ne vom putea ghida dupã informaþiile scrise atunci cînd vom alcãtui viitoarele planuri de lucru. ÃŽn cazul avariilor, din diferite zone, abonaþii ne apeleazã cerînd explicaþii valabile pe loc, dar acestea nu pot fi date atunci, deoarece fiecare problemã necesitã, prima datã, o investigaþie amãnunþitã, ceea ce dureazã cîteva ore. Atunci cînd clienþii reclamã arderea unui aparat electrocasnic, din cauza ºocurilor de tensiune ale reþelei, aceºtia trebuie sã depunã o sesizare, tot scrisã, în termen de trei zile lucrãtoare de la producerea evenimentului. Aici existã prevederea ca pãgubiþii sã deþinã un document de proprietate asupra aparatului. ÃŽn plus, va fi alcãtuitã o comisie, care va verifica solicitarea depusã, iar repararea va fi fãcutã pe cheltuiala E.On Moldova. Acest lucru este prevãzut în contractul încheiat între furnizorul de electricitate ºi consumatorul casnic“, a declarat Lucian Luca, purtãtorul de cuvînt al E.ON Moldova.

OPC, chemat în ajutor
Abonaþii nemulþumiþi au cãutat ºi o altã cale de soluþionare a problemelor, prin înaintarea unor reclamaþii la Oficiul pentru Protecþia Consumatorilor (OPC) Neamþ. Directorul executiv al acestui for, inginer Natalia Hruºcã, a arãtat cã s-au înmulþit sesizãrile faþã de modul de facturare a energiei electrice consumate ºi faþã de relaþiile contractuale între distribuitorul de energie electricã ºi consumatori. Cei mai mulþi petenþi au sesizat cã, în perioada noiembrie 2005 - mai 2006, ar fi primit de douã ori facturi pentru acelaºi consum, iar o altã categorie de reclamanþi nu au înþeles desfãºurãtorul de pe facturã. Specialiºtii de la OPC au analizat fiecare solicitare ºi, în unele cazuri, au gãsit cã E.On Moldova a perceput mai mulþi bani decît ar fi fost necesar. Sumele au fost restituite, pînã la urmã, pãgubaºilor. ÃŽn ceea ce priveºte nemulþumirile privind cele scrise în contractele individuale încheiate, Lucian Luca a explicat cã, E.On, ca societate, nu are nici un fel de vinã, deoarece doar respectã contractul ca atare, act întocmit de Autoritatea Naþionalã de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). „Aparent ar fi mai multe obligaþii de partea cetãþeanului, dar acestea sînt fireºti. Trebuie menþionat cã acestea au fost întocmite de ANRE ºi sînt unice, pe toatã þara. Noi nu facem decît sã le aplicãm ºi nu sînt scrise de noi, aºa cum cred toþi abonaþii casnici. ÃŽn plus, o mare parte dintre obligaþiile noastre cãtre clienþi nu sînt trecute, deoarece, atunci, actul respectiv ar avea zeci de pagini“, a mai declarat Lucian Luca. Acesta a mai spus cã, pînã la urmã, multele probleme enunþate vor fi rezolvate dupã ce lucrãrile de modernizare ale reþelei vor fi încheiate.

Articol afisat de 1745 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dumitru IUªTIUC)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective