Atac la averile lichidatorilor
• un ordin al Ministerului de Finanþe plafoneazã cîºtigurile lichidatorilor judiciari • aceºtia vor putea cîºtiga maximum 20 de milioane de lei lunar • în mod excepþional se poate acorda un bonus de 7 procente din totalul datoriilor recuperate • Finanþiºtii au decis sã punã capãt cîºtigurilor substanþiale pe care le obþineau firmele specializate în recuperarea creanþelor ºi în consecinþã au stabilit plafonarea cîºtigurilor. Astfel, printr-un ordin care se referã la modalitãþile de insolvenþã ºi felul de recuperare a debitelor restante, care a intrat în vigoare la sfîrºitul lunii iulie, administratorii firmelor specializate în recuperarea creanþelor, precum ºi lichidatorii vor avea de acum încolo salarii fixe. Ordinul ministrului de finanþe stabileºte clar cã aceºtia vor putea obþine lunar suma maximã de 20 de milioane de lei. ÃŽn plus, se stabileºte prin lege ºi un aºa-numit onorariu de succes ce va consta în cel mult 7% din suma totalã obþinutã în urma valorificãrii bunurilor datornicului. Trebuie precizat cã acest bonus se acordã doar dacã s-a reuºit recuperarea integralã a datoriei totale a persoanei fizice sau juridice care avea datorii restante. Pînã acum, lichidatorii sau firmele specializate obþineau cîºtiguri frumoase deoarece legea prevedea ca dupã fiecare vînzare aceºtia sã obþinã destule procente din suma realizatã. Noutatea se regãseºte în ordinul ministrului care înlocuieºte în bunã parte prevederile legii falimentului. Conform noilor reglementãri, autoritãþile fiscale vor avea posibilitatea sã formuleze cereri de deschidere a procedurilor de insolvenþã pentru debitorii care înregistreazã obligaþii fiscale restante la buget dacã aceste datorii nu au fost recuperate în urma aplicãrii tuturor modalitãþilor de executare fiscalã prevãzute de lege. Pentru recuperarea creanþelor, Fiscul va parcurge trei etape înainte de formularea acestei cereri. Aplicarea modalitãþilor de executare silitã prin poprire asupra oricãrei sume urmãribile ºi aplicarea de sechestre asupra bunurilor mobile ºi imobile ale debitorului ºi vînzarea acestora va constitui prima etapã. Cea de-a doua înseamnã constatarea stãrii de insolvabilitate în condiþiile stabilite de Codul Fiscal, iar ultima va consta în înscrierera autoritãþilor fiscale în tabloul creditorilor cu creanþele existente în evidenþa fiscalã, fãrã sã fie necesarã realizarea unei inspecþii noi, aºa cum era în vechea lege. De asemenea, unitãþile fiscale teritoriale vor organiza o bazã de date cu toþi contribuabilii aflaþi în insolvenþã, reorganizare judiciarã, faliment sau lichidare care va include data la care s-a deschis procedura, numele lichidatorului care se ocupã de caz, precum ºi istoricul dosarului.
|