Programul „Servicii de Sprijin pentru Dezvoltarea Afacerilor“, la final
Lansat cu un an în urmã si finantat cu 3,8 milioane de euro prin programul PHARE al Uniunii Europene, programul „Servicii de Sprijin pentru Dezvoltarea Afacerilor“ s-a încheiat joi, 26 octombrie. Cunoscut si ca PHARE BDSS, a fost un proiect destinat îmbunãtãtirii competitivitãtii întreprinderilor mici si mijlocii din cele opt regiuni de dezvoltare ale României, prin cresterea capacitãtii furnizorilor de servicii de afaceri. Programul a fost coordonat de Ministerul Integrãrii Europene si implementat de un consortiu condus de firma britanicã Entreprise.
Obiectivele specifice programului au fost cresterea capacitãtii firmelor de a livra servicii de instruire si consultantã la standarde europene si de a dezvolta retele nationale si legãturi transnationale; stabilirea unui sistem simplu si accesibil de livrare de servicii de consultantã si instruire de înaltã calitate, respectiv livrarea acestora cãtre IMM si stimularea cererii IMM pentru servicii de consultantã. „Firmele de consultantã si întreprinzãtorii din Regiunea Nord-Est au primit cu interes proiectul, aspect demonstrat de rezultatele obtinute dupã un an de functionare. Managerii locali si organizatiile reprezentantive ale acestora au constientizat nevoia de pregãtire si importanta resursei umane în dezvoltare si sînt dispusi sã aloce resurse interne pentru perfectionarea continuã“, a declarat Emil Popa, coordonatorul programului pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Est.
În cadrul Regiunii Nord-Est, cinci furnizori de servicii de consultantã în afaceri si 25 de consultanti ai acestora, peste 150 de IMM si peste 400 de manageri de nivel mediu si înalt din aceste întreprinderi, ca si mai bine de 40 de oficiali ai autoritãtilor locale, Agentiilor de Dezvoltare Regionalã, Camerelor de Comert si Industrie locale, ai unor asociatii patronale si profesionale au participat la zeci de sesiuni de instruire, vizînd nouã tematici distincte. Printre acestea se numãrã asistenta pentru promovarea exporturilor, asigurarea calitãtii, transfer tehnologic, proceduri de accesare a fondurilor structurale si de coeziune europene, managementul clientilor, proiectare si lansare de noi produse si servicii, tehnici de comunicare, promovarea investitiilor si identificarea de noi parteneri de afaceri, dezvoltarea capacitãtii manageriale, tehnici de vînzare si marketing.
Punctele nodale în regiune sînt asigurate de douã Birouri Suport Regionale, în Piatra Neamt, respectiv Iasi, care îsi continuã existenta si dupã încheierea programului. Companiile de consultantã participante la program sînt în curs de institutionalizare a unei asociatii - Reteaua Organizatiilor de Consultantã în Afaceri (ROCA) - destinatã atît continuãrii si dezvoltãrii conexiunilor de afaceri stabilite în timpul programului, cît si mentinerii standardelor de calitate a serviciilor furnizate de organizatiile membre.
|