Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2006
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Politica 27 Octombrie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Social-democratii propun salarii dupã performante în învãtãmînt

Social-democratii propun salarii dupã performante în învãtãmînt

• participantii la dezbaterea pe probleme de învãtãmînt au cãzut de acord cã, în învãtãmîntul românesc, se continuã remunerarea dascãlilor dupã sistemul comunist

Cadrele didactice prezente la întîlnirea cu senatorii PSD membri ai Comisiei de ÃŽnvãtãmînt, de miercuri, 25 octombrie, au cãzut de acord cã în învãtãmînt trebuie impulsionat procesul legislativ, menit sã clarifice modul de platã a drepturilor salariale si de evaluare a dascãlilor si elevilor. Inspectorul scolar de matematicã, Genoveva Irimia, aflatã în concediu de crestere a copilului, a tinut de la început sã precizeze faptul cã nu este membrã a nici unei formatiuni politice si cã a avut curajul sã participe la întrunirea de la Roman, pe probleme de învãtãmînt, din dorinta de a impulsiona procesul legislativ, menit sã aseze lucrurile din învãtãmînt pe un fãgas al normalitãtii si în aceastã directie. „ÃŽn prezent, mã aflu în concediu de crestere a copilului. Am rãspuns invitatiei de a participa la aceastã dezbatere din dorinta sincerã de a ajuta sistemul. Ideea centralã cu care am venit acolo a fost aceea cã reforma în învãtãmîntul românesc trebuie sã porneascã de la reforma evaluãrii, atît de sus în jos, cît si de jos în sus. Eu, asa cum am spus acolo, nu am avut un rãzboi cu Inspectoratul Scolar, ci am fost nemultumitã de calificativul pe care l-am primit la evaluare. Acest lucru l-am contestat la Minister, care a decis sã-mi schimbe calificativul. Din pãcate, trebuie sã spun cã ceea ce se întîmplã în învãtãmînt, ca si în alte domenii, reprezintã pentru mine o mare dezamãgire. «Bãtãlia» cu actuala conducere a Inspectoratului Scolar si prin intermediul mass-media a fost legatã de faptul cã nu am fost de acord cu modul în care se încalcã demnitatea colegilor nostri, din scoli si inspectorat. Mi s-a pãrut cã Ministerul a musamalizat întreaga poveste. Mi s-a schimbat calificativul din «bine», în «foarte bine», deci eu, într-un fel, mi-am rezolvat problema. Am venit, însã, la întîlnirea de la Roman, din dorinta sincerã de a se face ceva în plan legislativ, pentru a ajuta învãtãmîntul cu adevãrat si a împiedica perpetuarea abuzurilor.
De-a lungul acestor evaluãri s-au fãcut abuzuri, o parte din directorii de scoli dînd în judecatã Inspectoratul si cîstigînd procesele. Ideea mea este de a se corecta, legislativ, procesul. Majoritatea indicatorilor de evaluare sînt nespecifici. Indicatorii de performantã sînt nemãsurabili, necuantificabili si nespecifici. Sînt convinsã cã reglarea, din punct de vedere legislativ, a acestor lucruri va duce la eliminarea subiectivismului, la limitarea abuzurilor si la eficientizarea procesului instructiv-educativ“, a precizat Genoveva Irimia. Aceasta a mai mentionat cã a fost deranjatã de modul în care s-au comportat o parte din colegii de la Inspectoratul Scolar, membri în CA. „M-am simtit jenatã cînd o parte din colegi, atunci cînd am fost evaluatã, au lãsat capul în jos, cred cã de rusine pentru ceea ce se întîmpla acolo. De aceea, am apreciat cã este necesar ca în Parlament sã se revizuiascã procesul legislativ în domeniul învãtãmîntului, dincolo de orice culoare politicã. ÃŽn primul rînd, vor trebui revizuiti indicatorii de performantã, în functie de care se realizeazã aceasta“, a declarat Genoveva Irimia. Aceasta, ca si ceilalti participanti la dezbateri, a tinut sã scoatã în evidentã faptul cã, în ultimii sase-sapte ani, s-au fãcut progrese pe infrastructurã, dar cã s-a rãmas mult în urmã în domeniul armonizãrii legislatiei românesti, mai ales pe probleme de reformã a evaluãrii. „Nu toti copiii pot fi pusi pe acelasi palier al pregãtirii. Dacã se va reusi elaborarea unei legislatii adecvate în aceea ce priveste acest aspect, s-ar putea realiza o mai bunã ierarhizare a valorilor, nu doar la nivelul elevilor, ci si al profesorilor“, a fost concluzia dezbaterilor, în opinia senatoarei Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educatiei, moderatoarea întrunirii. S-a apreciat cã procesul de evaluare este unul extrem de greoi. S-a cãzut de acord cã, în prezent, în învãtãmîntul românesc se pune foarte putin accent pe calitate, continuînd sã functioneze un sistem comunist de retribuire a oamenilor.
FOTO: Senatorii PSD, din Comisia de Învãtãmînt, sustin plata dascãlilor în functie de performantã

Articol afisat de 1563 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Flora ORDEAN)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective