Sute de miliarde pentru devierea Cracãului
• pe 14 decembrie are loc licitatia pentru desemnarea firmei care va realiza devierea Cracãului pentru 349 de miliarde de lei • SGA are necazuri la Sabasa din cauza neseriozitãtii constructorului • Locuitorii satului Slobozia vor scãpa de amenintarea pîrîului Cracãu dacã planurile oficialilor se vor realiza. Sistemul de Gospodãrire a Apelor Neamt are un proiect pentru realizarea unei devieri a cursului de apã în caz de urgentã, lucrare care dispune de 349 de miliarde de lei.
„Sistemul în zonã este de treizeci de ani. Proiectul pe care îl avem este grandios si va cuprinde zona de la intrarea în Slobozia pînã la iesirea spre Zãnesti. Va fi reamenajatã albia si va fi realizat un canal de deviere. ÃŽn acest fel, cînd debitul cursului de apã va fi mare, va putea fi deviat cursul, astfel încît sã nu mai reprezinte un pericol“, a declarat inginer Emil Bostan, directorul SGA Neamt.
Acesta a adãugat cã licitatia pentru desemnarea firmei care se va ocupa de acest proiect este programatã pentru 14 decembrie. Cam tîrziu, ce-i drept, si nu se va putea face mare lucru anul acesta. Vor fi demarate însã primele excavatii si operatiuni, urmînd a fi continuate în 2007. Cînd va fi finalizatã lucrarea... nu se stie. Totul este relativ cînd vine vorba de lucrãri pe cursuri de apã, iar SGA Neamt stie cel mai bine acest lucru. La Sabasa, de exemplu, lucrarea trebuia sã fie demult gata, însã n-a fost asa pentru cã firma angajatã s-a dovedit a fi neserioasã. Asta desi e plãtitã cu aproape 120 de miliarde de lei pentru lucrare.
„Regularizarea si întãrirea malului au fost întîrziate, într-adevãr. ÃŽn primãvara acestui an au fost alocate sapte miliarde de lei, iar ulterior au mai sosit 22 de miliarde. Lucrarea trebuie executatã în acest an, însã nu cred cã va fi, pentru cã este o problemã cu constructorul, care tot zice cã Apele Române nu plãtesc. Nu este adevãrat! Tot ce s-a fãcut a fost achitat. Ei motiveazã ba cã nu gãsesc fortã de muncã, ba cã nu mai lucreazã cu furnizorul lor de beton... Tin sã spun cã, dacã vor continua în acest mod si lucrãrile vor trena, se va merge inclusiv pe varianta schimbãrii firmei. Conform graficului, la Sabasa trebuia sã fie gata pînã acum, iar firma trebuia sã înceapã lucrul la Borca. Sanse sã fie finalizate lucrãrile sînt, nu se pune problema. Bani, la fel, sînt. Problema este neseriozitatea constructorului“, a mai spus Emil Bostan.
|