Primar „chemat la ordine“ de consilieri
• Consiliul Local Oniceni a cerut primãriei raportul Curtii de Conturi care „zace“ în seiful primarului • „situatia controlului trebuia discutatã în Consiliul Local, si nu «Ã®ntoarsã pe o parte si pe alta la cîrcium㻓, este de pãrere secretarul Sorin Tutu • Ultima sedintã ordinarã a Consiliului Local Oniceni a fost deosebit de animatã, din cauza vehementei unui grup de consilieri care au solicitat conducerii raportul Curtii de Conturi, în urma verificãrii actelor contabile si a altor documente administrative din anul 2005. Secretarul Consiliului Local, Sorin Tutu, a precizat cã cel mai transant dintre consilieri a fost Neculai Pãtrascu, ce a cerut sã fie luate mãsuri împotriva vinovatilor. „Neculai Pãtrascu a afirmat cã este intolerabil ca un proces verbal a Curtii de Conturi sã «zacã» în seiful primarului, fãrã a fi prezentat în sedinta comunã a Consiliului Local. Mai mult decît atît, consilierul a opinat cã acest proces verbal ar fi trebui dezbãtut în cadrul sedintei, pentru ca fiecare ales local sã-si poatã exprima opinia. De asemenea, în cazul în care s-au constatat nereguli, trebuie sã fie desemnati vinovati si pusi sã plãteascã «pretul» greselilor, voite sau fãrã voie. Si alti consilieri au mentionat cã situatia controlului, care s-a întins pe parcursul a circa 30 de zile, trebuia discutatã în cadrul Consiliului Local, si nu «bîrfitã» pe la colturi sau «Ã®ntoarsã pe o parte si pe alta la cîrciumã». ÃŽn urma votului consilierilor, am fost desemnat sã mã ocup de aceastã problemã, în calitate de secretar“, a declarat Sorin Tutu.
Acesta a mai mentionat cã, la sedinta din 24 noiembrie, nici primarul Neculai Rotaru si nici viceprimarul Gheorghe Palade n-au fost prezenti „din motive doar de ei cunoscute“. Din surse neoficiale, se pare cã exponentii Curtii de Conturi care au fãcut controlul în comuna Oniceni au gãsit unele nereguli la efectuarea unor transporturi de balast si la unele acte contabile privind anumite plãti si deconturi. Suma care nu prea „iese“ pe „scriptele“ Primãriei, ar fi de aproape 700 milioane de lei.
|