Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2006
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 5 Decembrie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Transurban, în ape tulburi

• joi, va fi reluatã discutia privind lichidarea firmei de transport a Consiliului Local • transferul angajatilor cãtre Troleibuzul n-a început, încã • „nu stiu cînd va fi, trebuie acceptul AGA, al Consiliului Judetean, al Troleibuzului...“, a declarat directorul Transurban •

Consiliul Local Piatra Neamt se va întruni joi, în sedintã extraordinarã, pentru a discuta, printre altele, despre lichidarea voluntarã a societãtii proprii de transport. Proiectul privind trecerea pe linie moartã a societãtii Transurban a apãrut ca urmare a discutiilor despre fuziunea acesteia cu firma Consiliului Judetean, însã pentru cã Transurban are datorii, iar Troleibuzului îi merge bine, autoritãtile au ajuns la concluzia cã este mai beneficã trecerea angajatilor si a autobuzelor locale în depourile celor de la judet.
Transferul celor 37 de salariati ai Transurban la Troleibuzul urma sã fie fãcut la începutul acestei luni. ÃŽn urmã cu douã sãptãmîni, directorul firmei cu subordonare localã, Ioan Cucoreanu, spunea cã marele interes este pentru angajati, ca acestia sã nu aibã de suferit. Acesta declara cã salariile se diminueazã pe zi ce trece la Transurban, din cauza datoriilor care trebuie achitate, si cã, în schimb, la Troleibuzul se vor da lefurile, bonuri de masã, plus conditii de muncã (program de transport mai bine stabilit, trasee exacte etc). Ieri, directorul Cucoreanu nu stia nimic, decît cã transferul angajatilor nu începuse: „Procedurile la un SA sînt mai complicate decît la un SRL. Trebuie acceptul AGA, al celor de la Consiliul Judetean, de la Troleibuzul, de la Consiliul Local. Nu s-a fãcut transferul si nici nu stiu cînd se va face. Vom vedea dupã ziua de joi“. ÃŽn principiu, acordul celor de la Troleibuzul existã. Directorul de dezvoltare al acestei societãti a declarat cã nu sînt impedimente pentru ca Troleibuzul sã preia Transurban cu autobuze si angajati. „Nu se poate muta Transurban-ul ca un pietroi. Oamenii vor veni ca angajati noi, ceea ce înseamnã cã trebuie sã treacã prin somaj. ÃŽn afarã de asta, abia pe 7 decembrie se întruneste AGA a Troleibuzul ca sã discute despre structura organizatoricã, schema de personal, bugetul pe anul viitor... Dupã data de 7, vom demara procedurile. Trebuie si o hotãrîre de Consiliu Local care sã modifice regulamentul de transport, pentru cã, în acesta de acum, apare si Transurban. Sînt foarte multe lucruri de pus la punct. Noi sîntem, totusi, pregãtiti sã se întîmple din ianuarie. Acum, dacã din partea Transurban-ului se tergiverseazã... nu mai e treaba noastrã“, a declarat Adriean Chirilã.

Directorul Cucoreanu trece direct de la o societate la alta, pe aproximativ aceeasi functie

„Urmãrim ca Troleibuzul sã devinã o unitate eficientã. ÃŽn nici un caz nu vom prelua datoriile societãtii Transurban. Personalul va fi preluat în urma unei selectii riguroase. Ne intereseazã foarte multã sã realizãm un program de transport care sã corespundã unor cerinte apãrute pe parcurs si sã eliminãm concurenta neloialã care s-a fãcut între cele douã societãti de transport cãlãtori în comun“, a declarat Dumitru Badea, vicepresedintele Consiliului Judetean Neamt. Dupã cum a precizat si Lorica Mihãilã, directorul societãtii Troleibuzul, se lucreazã la realizarea unui program comun, pe baza cãruia sã circule atît troleibuzele, cît si autobuzele preluate de la Transurban, si care vor duce cetãtenii în localitãtile limitrofe municipiului Piatra Neamt. De la Transurban, Troleibuzul va prelua circa 10, maxim 14 autobuze, adicã acele masini care sînt într-o stare tehnicã bunã. Selectia personalului se va face pe baza unui examen, iar soferii care au avut tot felul de probleme de serviciu cînd prestau pentru Tarnsurban au sanse mici de a fi preluati de Troleibuzul. Fiecãrui conducãtor auto i se va încheia cartea de muncã, iar dacã va sustine examenul si va trece de el cu brio va fi din nou angajat. Nu la fel stau lucrurile în cazul directorului Ioan Cucoreanu, manager de proiect la Transurban, care va deveni angajat al Troleibuzului fãrã examen, si va ocupa tot o functie de director, alta decît cea de director general.

Se decide soarta Transurban

Consiliul Local a fost la un pas de a aproba lichidarea Transurban, în urmã cu douã sãptãmîni. Proiectul avea la bazã raportul privind situatia economico-financiarã la data de 30 octombrie 2006 si a fost retras în ultimul moment. Dacã, la sfîrsitul anului 2005, Transurban înregistra datorii de peste 1,7 milioane de lei noi, la sfîrsitul lunii trecute pierderile cumulate pe zece luni erau de aproape 300 mii de lei noi. ÃŽn acelasi timp, capitalul social al societãtii a fost redus cu peste 15.000 de metri pãtrati de teren si constructiile aferente, tradus în bani - 58.690 de lei noi. Operatiunea a fãcut obiectul unei hotãrîri de Consiliu Local, însã nu a fost înregistratã si la Registrul Comertului, pentru cã AGA nu a fost de acord, iar cenzorii de la Transurban cu atît mai putin, preferînd sã-si dea demisia din functii. Cert este cã Transurban ajunge la valori negative cu activul net, ceea ce începe sã contravinã legii societãtilor comerciale. Lichidarea voluntarã va fi dezbãtutã joi de alesii municipali, iar viitorul Transurban va fi stabilit în functie de vot. Tot în urmã cu douã sãptãmîni, unul din membrii AGA Transurban spunea cã societatea ori va fi închisã, ori va fi orientatã spre un alt obiect de activitate, sau chiar tinutã în stand-by pentru situatiile în care municipalitãtii îi mai trebuie vreo societate pentru anumite investitii. „ÃŽn prima etapã, însã, pe noi nu ne intereseazã soarta societãtii Transurban, ci a echipei de acolo si a serviciului de transport pe care îl presteazã. Important este ca serviciul si echipa sa nu aibã de suferit“, declara consilierul local Andrei Baciu.

Articol afisat de 1630 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. OSTAHIE, S. TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective