Directori picati la examen
• mai bine de jumãtate dintre cei înscrisi pentru „dregãtorii“ în scolile din Roman si zonã au picat • pînã la ora închiderii editiei, se stia cã au luat examenul Silviana Zaharia, la SAM Dulcesti, Iuliana Spãtaru, la SAM Valea Ursului, si Valeria Popa, la Scoala Doljesti • Cinci dintre cei nouã candidati care s-au prezentat la examen pentru ocuparea posturilor de directori si directori adjuncti ai unitãtilor de învãtãmînt din Roman si comunele din jur nu au realizat punctajul necesar accederii într-o astfel de functie. Nu au luat examenele Mariana Gabriela Dascãlu, care a candidat pentru functia de director la Grupul Scolar Industrial Constructii de Masini din Roman, la fel ca si candidata la postul de director al Scolii generale nr. 7, Ecaterina Popa. Nu a avut mai mult succes nici Maria Campãu, care si-a dorit postul de director de la Scoala de Arte si Meserii (SAM) din Nisiporesti. Nu au îndeplinit punctajul necesar nici Mircia Barbu de la Scoala Icusesti, si Constantin Bors, de la scoala din Români, acestia dorindu-si tot functii de director „plin“. Trei dintre candidati au reusit sã treacã baremele, cum a fost în cazul profesoarei Silviana Zaharia, ce a reusit sã ocupe postul de director la SAM Dulcesti. Au mai luat examenul pentru functia de director Iuliana Spãtaru, de la SAM Valea Ursului, si Valeria Popa, de la Scoala generalã Doljesti. A mai dat examen si Doina Barbu, pentru ocuparea postului de director adjunct, de la GSICM din Roman, dar rezultatul nu au fost comunicat de cãtre Inspectoratul Scolar al Judetului (ISJ) Neamt, pînã la închiderea editiei. Pentru examen, candidatii au trebuit sã studieze o bibliografie destul de cuprinzãtoare, ca re a vizat, în primul rînd, norme de legislatie, politici în domeniul educatiei, regulamente si metodologii specifice activitãtii de management a unitãtilor de învãtãmînt. Concursul a presupus prezentarea unui proiect de dezvoltare institutionalã (scolarã) si un interviu, se pare cã aceastã probã fiind si cea mai „dificilã“. Candidatii au trebuit sã aibã studii de lungã duratã, cu examen de licentã si sã fie titulari în învãtãmînt cu cel putin gradul didactic II. De asemenea, a fost impusã conditia ca acestia sã aibã calificativul „bine“ sau „foarte bine“ în ultimii trei ani. ÃŽn plus, a mai fost necesarã si parcurgerea sau înscrierea la cursuri de formare în domeniul managementului educational si perfectionãri periodice. Dascãlii trebuiau sã mai stie sã lucreze pe calculator si sã stãpîneascã bine o limbã strãinã, de circulatie internationalã.
|