Fuziunea dintre Transurban si Troleibuzul, în ceatã
• demersurile au stagnat, cel mai probabil din lipsã de timp • reprezentantii Troleibuzul sînt îngrijorati de repercusiunile pe care le-ar avea majorarea preturilor biletelor si abonamentelor • Desele si lungile discutii purtate, în 2006, pe tema fuziunii societãtilor Transurban si Troleibuzul, nu au ajuns, pînã acum, la nici un rezultat. Desi, spre sfîrsitul anului trecut, preluarea mijloacelor de transport ale Transurban de cãtre Troleibuzul devenise aproape o certitudine, situatia rãmîne, deocamdatã, foarte neclarã. Conducerea societãtii Troleibuzul a declarat cã a avansat mai multe posibilitãti de rezolvare a problemei, dar, ca urmare a lipsei de timp, nu au putut fi perfectate actele cu reprezentantii Primãriei Piatra Neamt. Colac peste pupãzã, în ultimele zile ale anului trecut, societatea Troleibuzul a fost fortatã de împrejurãri sã încheie un contract cu E.On - furnizorul de electricitate, acceptînd sã cumpere energie electricã la un pret mult mai mare decît cel practicat în perioada în care purta discutiile pentru preluarea activitãtii de la Transurban. ÃŽn aceste conditii, sînt sanse maxime ca biletele si abonamentele de cãlãtorie pe troleibuze sã se scumpeascã simtitor, iar Transurban sã meargã în continuare pe aceleasi preturi la bilete, nefiind motive pentru aplicarea de majorãri. Astfel, Troleibuzul s-ar confrunta cu o acutã lipsã de cãlãtori, acestia avînd toate motivele sã aleagã autobuzele care circulã pe aceleasi trasee ca si troleibuzele Consiliului Judetean. Nu poate fi trecutã cu vederea nici prezenta microbuzelor care asigurã transportul local si care ar putea prelua clientii Troleibuzul. „Noi am avansat fel de fel de acte ca sã preluãm autobuzele de la Transurban aflate într-o stare tehnicã bunã, dar, din lipsã de timp, nu s-a perfectat nimic. N-am reusit sã semnãm acordul cu Primãria Piatra Neamt, ca sã preluãm activitatea de la Transurban. ÃŽn mod normal, aceastã preluare nu ar trebui sã fie imposibilã. Primãria Piatra Neamt sustine cã am impus niste conditii drastice, dar nu este asa. Nu se poate subventiona de la judet tot transportul urban de cãlãtori, în conditiile în care Transurban acordã gratuitãti în cazul a peste 3.000 de persoane. Este logic ca mãcar pentru acestea municipalitatea sã suporte subventiile. Este adevãrat cã noi sîntem în concurentã cu Transurban, dar mai acerbã este problema cu microbuzele, care circulã cum si pe unde vor, mai mult sau mai putin legal“, a declarat economist Lorica Mihãilã, director general al SC Troleibuzul.
În cadrul discutiilor purtate de reprezentatii Consiliului Local - unic actionar al SC Transurban, si cei ai Consiliului Judetean - unic actionar al SC Troleibuzul, s-a stabilit ca 10-14 autobuze sã fie preluate de societatea de interes judetean. Acestea ar urma sã fie conduse de soferi de la Transurban care ar avea de sustinut un examen. Nu la fel ar sta lucrurile în cazul managerului de proiect de la SC Transurban, Ioan Cucoreanu, care ar urma sã ocupe o functie de director, nu cea mai înaltã, fãrã a sustine concurs.
|