Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2007
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Social 4 Ianuarie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Ultimele noutãti ale Codului Rutier

Noul Cod Rutier - OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, secundat de Legea nr. 49/2006 care aprobã si modificã consistent Ordonanta, dublat de Regulamentul de aplicare a acestora, au debutat cu stîngul începînd cu 1 decembrie anul trecut, cu implicatii negative asupra încrederii si respectului participantilor la trafic privind reglementãrile în vigoare, cu repercusiuni grave asupra sigurantei circulatiei si autoritãtii Politiei Rutiere. Dupã cum relevã sondajele de opinie realizate în trafic, majoritatea celor 4 milioane de conducãtori auto nu si-au însusit prevederile noului Cod Rutier si aceasta datoritã atît slabei mediatizãri realizate de cãtre Guvern, cît si neîncrederii participantilor la trafic în viabilitatea acestor prevederi, supuse modificãrilor, de la o zi la alta. Neîncrederea participantilor la trafic în constanta reglementãrilor a fost accentuatã începînd cu 1 decembrie, datã la care a intrat în vigoare o nouã Ordonantã, OUG nr. 63/2006 privind modificarea Codului Rutier, a cãrui lege de aprobare, ce va fi urmatã de o nouã modificare a Regulamentului de aplicatie, va bulversa, si în anul 2007, relatia Politiei Rutiere cu participantii la trafic, precum si siguranta rutierã. ÃŽn intentia de a veni „în sprijinul cetãteanului“ angajat în circulatie, prin OUG nr. 63/2006, Guvernul introducea „Constatarea amiabilã de accident“, o nouã modalitate de gestionare si administrare a accidentelor de circulatie care nu s-au soldat cu victime omenesti, expediind pompieristic, printr-un singur articol, o complexã procedurã existentã în statele europene. Prin articolul respectiv, Guvernul preconizeazã sã transfere o serie de atributii si responsabilitãti de la Politia Rutierã la societãtile comerciale de asigurãri, fãrã ca acestea sã fie capabile a le prelua si fãrã a exista prevederi exprese în acest sens în Codul Rutier sau în legile specifice, respectiv Legea nr. 136/1995 si Legea nr. 32/2000. Prin „Constatarea amiabilã de accident“ se statua ca, începînd cu 1 decembrie, sã se extindã categoria de „bãieti destepti“ si în rîndul conducãtorilor auto, asigurîndu-le acestora paradisul în care sã aibã posibilitatea de a profita de practicile discriminatorii reglementate prin procedurile paralele stabilite, existînd si posibilitatea de a ocoli cu usurintã implicarea cu vinovãtie în accidentele de circulatie, ca urmare a încãlcãrii unor prevederi, sanctionabile contraventional sau penal. Modalitatea de a modifica Codul Rutier prin ordonante de urgentã nu dovedeste decît lipsa de profesionalism si dispretul guvernantilor fatã de un sector de activitate cum este transportul si circulatia rutierã, plasate pe loc fruntas atît în ce priveste inportanta în economia nationalã, dar si în ce priveste costurile accidentelor de circulatie. Sustinînd aceste argumente în fata Camerei Deputatilor, recent s-a votat abrogarea din Ordonanta de Urgentã nr. 63/2006 a tuturor prevederilor tinînd de „Constatarea amiabilã de accident“, urmînd ca aceastã procedurã sã se realizeze printr-o altã lege.

„Nu vor rezista pe piatã decît societãtile de asigurãri serioase“

Prin aceastã prevedere, societãtile de asigurãri au primit un rãgaz de maximum un an de zile pentru a se reorganiza logistic pentru a se putea aplica si în România aceastã procedurã, cu care sîntem cu toti de acord sã se introducã. În altã ordine de idei, cu ocazia posibilitãtii de a corecta unele prevederi din Codul Rutier am propus si aprobat abrogarea prevederilor de la articolul 102 aliniatul (1) punctul 7, privind sanctionarea contraventionalã a medicilor de familie. Codul Rutier prevedea la articolul 22 aliniatul (5) cã medicul de familie, în evidenta cãruia se aflã o persoanã cu permis de conducere, în cazul în care constatã cã este inaptã medical pentru a conduce autovehiculul, acesta este obligat sã comunice aceasta imediat Politiei Rutiere.
Nerespectarea acestei prevederi se sanctioneazã cu o amendã cuprinsã între 9 si 20 puncte penalizare. Abrogîndu-se aceastã prevedere, medicului de familie îi rãmîne doar responsabilitatea moralã a îndeplinirii acestui demers. În cazul implicãrii unor conducãtori auto într-un accident de circulatie, fãrã victime omenesti, acestia au urmãtoarele obligatii:
- sã scoatã imediat vehiculele din partea carosabilã a drumului sau sã le deplaseze cît mai pe dreapta acestuia;
- dacã vehiculele nu pot fi deplasate pînã la politie, conducãtorii auto sînt obligati sã anunte imediat si sã astepte un echipaj, în vederea întocmirii documentelor de constatare;
- dacã cel putin un vehicul se poate deplasa, fãrã a periclita siguranta circulatiei, conducãtorii auto se vor deplasa imediat la politie pentru întocmirea documentelor respective, caz în care politia are obligatia sã îndeplineascã integral aceastã cerintã. Bineînteles, odatã cu organizarea în teritoriu si cu logistica necesarã a societãtilor de asigurãri, aceastã procedurã de constatare a accidentelor va fi mult simplificatã conform noilor prevederi legale care vor apãrea. Este cert cã, de acum înainte, societãtile de asigurãri vor trebui sã se respecte pentru a fi respectate si sã nu se rezume la vînzãtori de polite de asigurare stationati prin autoturisme pe marginea drumului. Nu vor rezista pe piatã, conform noilor prevederi care se vor institui, decît societãtile de asigurãri serioase, care investesc, care vor avea personal adecvat si profesional bine pregãtit de a face fatã unui nou sistem de gestionare a accidentului de circulatie, dupã modelul european. Pînã atunci, trebuie, însã, sã ne pregãtim si asiguratii si asiguratorii.

Articol afisat de 2848 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan BIVOLARU, deputat PSD de Neamt)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective