Dascãli instruiti la Scoala Specialã
Scoala Specialã din municipiul Roman a primit aprobarea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Neamt pentru transformarea în Centru Scolar de Educatie Incluzivã, ceea ce înseamnã cã personalul institutiei va oferi inclusiv consultantã cadrelor didactice care îsi desfãsoarã activitatea în scolile din oras. „Pornind de la sintagma «Copilul în centru», datoritã resurselor materiale de care dispunem, cît si resurselor umane, în totalitate specializate, scoala a primit aprobarea ISJ pentru a deveni Centru Scolar de Educatie Incluzivã. Pot spune cã sîntem prima scoalã specialã din zona Moldovei care si-a transformat titulatura. Actiunile cuprinse în acest centru constau în oferte privind formarea continuã a cadrelor didactice din celelalte scoli, consultantã, educatie incluzivã, ceea ce înseamnã cã oferim sprijin, prin cadrele didactice, în scolile din oras. Activitatea constã în oferirea ajutorului elevilor cu dificultãti în învãtare. ÃŽn scoala noastrã sînt încadrati copii cu deficientã mintalã, cu grad de handicap accentuat, grav si mediu. O parte dintre acestia sînt în regim de zi, adicã participã la activitãtile de educatie recuperare de dimineatã si la terapia complexã care se desfãsoarã dupã-amiazã, iar, la sfîrsitul activitãtilor, sînt luati de cãtre pãrinti acasã. Avem oameni specializati care se ocupã de acesti copii cu deficiente si încercãm sã le asigurãm cea mai bunã educatie si întelegere. Avem si elevi care au regim de internat, semestrial sau anual, iar acestia merg acasã doar în vacante sau rãmîn permanent în institutie. Consiliul Judetean alocã elevilor o sumã de bani din care le asigurãm masã zilnicã, rechizite, cazarmament si chiar îmbrãcãminte. Totusi, lucrul cu acesti copii cu deficiente mintale presupune si anumite riscuri, pentru cã unii din ei manifestã si tulburãri comportamentale foarte grave, cum ar fi cele afective, din lipsa familiei. Sînt si unii copii care urmeazã un tratament medicamentos, care le este distribuit zilnic, pentru a putea colabora si coopera în timpul orelor. ÃŽncercãm sã promovãm o educatie incluzivã, o scoalã prietenoasã, deschisã spre comunitate si sã ajutãm copii cu orice tip de dificultãti“, a declarat Simona Dudãu, psihologul institutiei mentionate.
|