71 de scoli nemtene tînjesc dupã banii UE
• proiectele, depuse între 15 februarie-30 martie, vor avea o valoare medie de 10 mii de euro 71 de unitãti de învãtãmînt din Neamt, din 160 cîte sînt cu personalitate juridicã, au depus proiecte la Inspectoratul Scolar Judetean, pentru a primi fonduri necesare pentru a investi în actul didactic. Proiectele au fost depuse în perioada 15 februarie - 30 martie, dar cele mai multe au primit numãr de înregistrare pe ultima sutã de metri, adicã la sfîrsitul sãptãmînii trecute. Programul este o initiativã a Ministerului Educatiei si Cercetãrii, iar responsabil de cum decurg lucrurile în Neamt este Inspectoratul Scolar Judetean. Pînã spre finele lunii mai, reprezentanti ai ministerului de resort si ai inspectoratelor scolare vor verifica eligibilitatea proiectelor, le vor evalua, valida, iar cei nemultumiti de decizia primtã vor avea dreptul la contestatii. Etapa a V-a a acestui program de acordare a granturilor de dezvoltare scolarã va consta în semnarea acordului de grant. Aceste demersuri trebuie fãcute pînã la jumãtatea lui iunie, dupã care, pînã în septembrie 2007, se va trece la implementare. „Valoarea totalã a programului de granturi pentru dezvoltare scolarã este de cinci milioane de euro pentru toatã tara. Valoarea unui proiect trebuie sã se situeze între limitele 5 si 15 mii de euro, iar cea medie este de 10 mii de euro. ÃŽn aceste conditii, pe baza acestui program, vor putea fi finantate circa 500 de proiecte cu o valoare medie de 10 mii de euro“, a declarat profesoara Mariana Rosanu, purtãtorul de cuvînt al Inspectoratului Scolar Judetean Neamt.
Conform ghidului de aplicare a acestui program de acordare de granturi, fondurile se acordã pe baza a patru categorii de cereri - proiecte care sprijinã îmbunãtãtirea calitãtii educatiei (formare profesionalã si oferirea de oportunitãti de dezvoltare în cariera cadrelor didactice), proiecte care sprijinã reducerea decalajului existent la nivelul accesului la informatie si a metodelor si mijloacelor moderne de predare/ învãtare, de îmbunãtãtire a procesului de predare/ învãtare prin activitãti extracurriculare si proiecte pentru integrarea scolarã a tinerilor cu cerinte educationale speciale, precum si a celor din sistemul de protectie socialã.
Fiecare scoalã cu personalitate juridicã a avut dreptul sã depunã un singur proiect, la o singurã categorie în cazul unei runde de competitie scolarã. Toate cele înregistrate au fost însotite de planul de dezvoltare scoalã (PDS) pentru a se vedea dacã tema prezentatã în solicitarea pentru finantare este printre obiectivele strategice ale directorilor.
|