Varianta pentru traficul greu, în atentia Primãriei Tîrgu Neamt
• a fost reactualizatã valoarea investitiei • conducerea Ministerului Transporturilor a fost schimbatã, însã primarul Decebal Arnãutu sperã cã va primi, totusi, finantare • „nu putem sã realizãm aceastã investitie din bugetul local“, sustine seful executivului tîrgnemtean • Varianta ocolitoare, pentru devierea traficului greu din zonele centrale ale orasului Tîrgu Neamt, a revenit în atentia alesilor locali care au hotãrît reactualizarea studiului de fezabilitate pentru acest obiectiv de investitii. Proiectul de hotãrîre a fost initiat de primarul Decebal Arnãutu care a consemnat, în expunerea sa de motive, anexatã proiectului: „ÃŽn baza fondurilor promise si a unei contributii locale s-a ofertat, contactat si început lucrarea - varianta ocolitoare, trafic greu, oras Tîrgu Neamt, judetul Neamt - în scopul scoaterii traficului de tranzit din zonele centrale ale orasului. ÃŽn lipsa unei variante ocolitoare, strãzile centrale s-au deteriorat datoritã traficului greu de tranzit, care este foarte intens si nu poate fi directionat pe alte trasee. Aceastã recalculare se impune si datoritã faptului cã prin adresa nr. 10951 din 22.06.2006 înaintatã de Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale din România SA s-a solicitat cuprinderea obiectivului în bugetul acesteia, dar în noua sa formã, la o nouã valoare“. Durata de executie ar urma sã fie de 12 luni calendaristice, iar valoarea totalã a investitiei se ridicã la circa 371 de miliarde de lei vechi, fiind luate în calcul preturile la cursul euro din 13 martie 2007. Cele 371 miliarde de lei vechi reprezintã costul amenajãrii celor 5 kilometri de drum prevãzuti în proiect pentru varianta ocolitoare, rezultînd o cheltuialã medie de circa 74 miliarde de lei vechi pentru un kilometru. Traseul pe care se realizeazã obiectivul porneste de pe podul de la Humulesti, cuprinde strada Castanilor, situatã pe malul stîng al rîului Ozana, pînã la intersectia cu DN 15B, si continuã cu strada Mihai Viteazu, care asigurã legãtura între DN 15B - Bulevardul Stefan cel Mare si DN 15C - strada Mãrãsesti. ÃŽn ce priveste caracteristicile constructive, strada Castanilor, drum national de categoria a III-a, cu o lungime de 4,4 km, va avea douã benzi de circulatie de cîte 3,5 m fiecare, cu benzi de încadrare de 0,25 m, adiacente carosabilului. Strada Mihail Sadoveanu are o lungime de 0,75 km, iar lãtimea carosabilului va fi de 7 m, cu douã benzi de circulatie, si va avea trotuare cu o lãtime de 1,5 m pe fiecare laturã. Pe amplasamentul variantei ocolitoare nu sînt necesare exproprieri de terenuri. La ultima sedintã a Consiliului Local, cînd s-a aprobat reactualizarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare, primarul Decebal Arnãutu venise cu vesti de la Bucuresti. „Am depus la Ministerul Transporturilor studiul pentru varianta ocolitoare, consideratã prioritate la investitii. Asteptãm sursa de finantare rapidã si scoaterea la licitatie a lucrãrilor de cãtre Compania Nationalã a Drumurilor. Am fost la ministrul Radu Berceanu si am stat de vorbã mai mult timp“, a spus Decebal Arnãutu consilierilor locali, în sedinta din 28 martie. De atunci, lucrurile s-au schimbat pe la Bucuresti, au apãrut noi ministri în Guvern, inclusiv la Ministerul Transporturilor, dar primarul Arnãutu crede cã existã, în continuare, sanse ca investitia de la Tîrgu Neamt sã obtinã finantare din capitalã. „Proiectul este la Ministerul Transporturilor si înclin sã cred cã va fi luat în considerare. Problema este de finantare, nu putem sã realizãm aceastã investitie din bugetul local, sperãm sã primim fonduri prin Ministerul Transporturilor sau Compania Nationalã a Drumurilor“, a declarat primarul din Tîrgu Neamt.
|