Taximetristii îsi „spalã rufele în familie“
• firmele de taximetrie au hotãrît sã se controleze între ele, nemaiasteptînd interventia autoritãtilor Aflate multã vreme în rãzboi, Asociatia Nationalã a Patronatelor Operatorilor de Transport în Regim de Taxi si Camera Nationalã a Taximetristilor, filiala Roman, au „cãzut la pace“ si au hotãrît de comun acord sã facã „ordine în propriile ogrãzi“, prin controale severe ale activitãtii firmelor de taxi. „Spre surprinderea noastrã si spre cinstea lor, cele douã asociatii profesionale au început o colaborare pe care o dorim cît mai fructuoasã. Astfel, reprezentantii celor douã organisme au fãcut controale inopinate printre taximetristi si au gãsit masini ale unor firme care circulã în regim taxi fãrã a mai pune aparatul de marcaj în functiune, ceea ce înseamnã evaziune fiscalã. Firmele Taxi GDR si Bobo au fost gãsite în astfel de situatii si riscã suspendarea autorizatiilor de functionare de la trei pînã la sase luni. De data aceasta, cele douã asociatii s-au mobilizat exemplar si n-au mai asteptat ca Politia Comunitarã sau primãria sã vinã sã le facã ordine. ÃŽntr-o sedintã ordinarã a Consiliului Local va fi supus aprobãrii un proiect de hotãrîre privind modificarea reglementãrilor legate de taximetrie, prin introducerea unor sanctiuni suplimentare pentru nerespectarea tarifelor. Aceste sanctiuni n-au fost prevãzute pînã acum, a fost o scãpare, atît din partea asociatiilor, cît si a Consiliului Local Roman. Reprezentantii celor douã asociatii profesionale au propus ca, dupã un anumit numãr de amenzi primite, firmelor de taximetrie aflate în neregulã sã le fie anulate autorizatiile de functionare a masinilor“, a declarat Dan Ailincãi, seful Biroului de Relatii cu Publicul din cadrul Primãriei Roman si responsabil cu activitatea firmelor taxi din municipiu. Acesta a mai spus, în privinta tarifelor practicate, cã sînt firme care nu circulã nici cu 15.000 de lei pe kilometru, adicã sub tariful de ruinare. „ÃŽn cadrul Consiliului Local vor fi discutate si aceste tarife. Unii cetãteni se plîng de faptul cã tarifele la unele firme sînt prea mari, fatã de altele. Atît timp cît firmele de taxi respectã tariful maxim si de ruinare stabilite în sedinta Consiliului Local, totul este în regulã si tine de politica financiarã a fiecãrei firme“, a mai mentionat Dan Ailincãi.
|