Dezinteres pentru registrul electronic al salariatilor
• mai putin de jumatate din cei circa 7.600 agenti economici cu capital privat au depus documentele la ITM • cei care nu s-au conformat legislatiei în vigoare risca amenzi cuprinse între 2.000 si 5.000 lei • Firmele nemtene care nici pîna la aceasta data nu au înfiintat registrele generale de evidenta a salariatilor în forma electronica sînt pasibile de amenzi cuprinse între 2.000 si 5.000 de lei.
Reprezentantii Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Neamt vor demara actiuni de control tintite pe acest aspect la angajatorii din judet, în scopul identificarii celor care nu au respectat prevederea legala.
Cu toate ca termenul limita de înfiintare a acestora a fost 31 martie a.c., majoritatea angajatori nu s-au conformat prevederilor legale. Conform statisticilor existente la nivelul ITM Neamt, din cei 7.760 agenti economici cu capital privat înregistrati în judet la finele lunii trecute, au depus documente de acest fel, la sediul respectivei institutii, mai putin de jumatate. Conform prevederilor legale în vigoare, risca sa fie amendati cu sume cuprinse între 2.000 si 5.000 de lei si angajatorii care nu transmit sau refuza sa puna la dispozitia reprezentantilor ITM Neamt registrele electronice de evidenta a salariatilor.
Registrul de evidenta a salariatilor se completeaza în ordinea în care au fost efectuate angajarile si cuprinde numele, prenumele si codul numeric personal al persoanelor, data angajarii, functia/ ocupatia salariatilor, tipul contractului individual de munca, data si temeiul încetarii contractului individual de munca.
Registrul general de evidenta a salariatilor în format electronic trebuie sa cuprinda toate contractele individuale de munca în vigoare la data de 31 decembrie 2006, indiferent daca acestea erau suspendate sau nu la acea data. Contractele individuale de munca ale salariatilor, încetate cu data de 31 decembrie 2006, nu se înscriu în registrul de evidenta a salariatilor în format electronic.
Registrul se transmite la sediul ITM Neamt în format electronic, prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii sau prin e-mail, pe baza de semnatura electronica.
Transmiterea on-line prin intermediului portalului Inspectiei Muncii (//itmonline.inspectiamuncii.ro) se face dupa solicitarea si obtinerea de catre angajator a activarii accesului la portal si obtinerea numelui de utilizator, respectiv a parolei. Activarea accesului si obtinerea numelui de utilizator si a parolei se fac la sediul Inspectoratului Teritorial de Munca în a carui raza are angajatorul sediul sau domiciliul, în baza unei împuterniciri semnate si stampilate de reprezentantul legal al firmei, însotita de o copie a certificatului de înmatriculare sau o copie a actului de identitate. Modalitatea de transmitere prin e-mail si adresa pot fi obtinute de pe pagina de Internet a Inspectiei Muncii - www.inspectiamuncii.ro. Registrul se transmite la ITM în termen de cinci zile de la data la care au intervenit modificari ale elementelor pe care le contine. Completarea eronata a registrului general de evidenta a salariatilor în format electronic sau a datelor de identificare a angajatorului da dreptul reprezentantilor ITM Neamt sa refuze înregistrarea acestuia.
|