Magazinul „Plus“ reclamat la Protectia Consumatorilor
• un client sustine cã a fost taxat cu 370.000 de lei vechi, fãrã sã fi achizitionat un produs • singura modalitate de a demostra cã are dreptate, o reprezintã verificarea camerelor de supraveghere, dar conducerea magazinului refuzã sã facã acest lucru • Magazinul „Plus“ situat în zona fostei autogãri din Piatra Neamt, a ajuns în atentia reprezentantilor Protectiei Consumatorilor, în urma unei reclamatii venite din partea unui client nemultumit. Valentin Ratã, de 37 de ani, din Borlesti, a solicitat sprijinul reprezentantilor acestei instutii si al „Monitorului“, pentru a recupera suma de 370.000 de lei vechi cu care a fost taxat la respectivul magazin. Incidentul s-a petrecut la sfîrsitul sãptãmînii trecute cînd bãrbatul a fãcut cumpãrãturi, contravaloarea acestora însumînd circa 3 milioane de lei vechi. Printre altele, clientul a cumpãrat douã pachete de pampers. Numai cã, la casã, omul a plãtit trei pachete. Desi i s-a pãrut cã a achitat mai mult fatã de cît a „tîrguit“, pentru cã se grãbea si pentru cã lucrãtoarea de la casa de marcat se misca greu, Valentin Ratã a confruntat bonul cu marfa cumpãratã abia acasã. Asa cã a revenit la magazin. A discutat mai întîi cu lucrãtoarea de la casã, care l-a directionat pe acesta cãtre o persoanã din conducerea unitãtii. Numai cã discutia s-a dovedit sterilã, iar omul a fost chemat la magazin si a doua zi, dimineatã, chipurile sã discute cu seful de magazin. Dar n-a rezolvat nimic si i s-a explicat cã nu poate face dovada cã a plãtit o marfã pe care nu a cumpãrat-o. Cînd omul a afirmat cã lucrãtoarea de la casã s-a cam bîlbîit cînd a marcat cele cumpãrate i s-a mai spus cã respectiva este nou angajatã si cã nu are experientã.
„Am spus cã fata de la casa de marcat era nesigurã pe ea si m-a taxat în plus cu un pachet de pampers si în minus cu o pungã de zahãr. Pentru clarificarea situatiei am propus sã se verifice înregistrãrile fãcute de camerele de supraveghere, dar nu au fost de acord. Nu am vorbit urît, nu am jignit pe nimeni, am admis ideea cã nici eu nu am fost atent, dar mi se pare rea vointã faptul cã refuzã sã verifice înregistrãrile video“, a declarat Valentin Ratã.
Purtãtoarea de cuvînt a OJPC Neamt sustine cã într-adevãr, singurul mod de a se verifica dacã pagubitul are sau nu dreptate este verificarea înregistrãrilor video. Sefa adjunctã a magazinulu „Plus“, care a refuzat sã îsi decline identitatea, sustine cã pãgubitul nu va primi banii pe care sustine cã i-a achitat în plus. „Dupã ce ne-a spus cã a plãtit marfã pe care nu a luat-o, am verificat stocul de pampers si am contatat cã nu avem în plus nici un pachet. Dacã omul sesiza cã nu are marfa atunci cînd a iesit din magazin, îl credeam, dar asa, nu poate dovedi cã nu a luat pachetul de scutece. Cît despre verificarea camerelor de supraveghere, eu nu am competentã sã fac asta, ci alti sefi“, a declarat sefa adjunctã a magazinului Plus.
|