Sãptãmîna avariilor la Aqua Calor
• Centralele 24 Dãrmãnesti si 22 Mãrãtei sînt în reparatii, iar sase blocuri arondate lor nu au agent termic • parte din pietreni continuã sã se creadã fochisti si umblã la instalatiile din subsoluri • Cãldura nu a ajuns, încã, în toate apartamentele din sistemul centralizat al municipiului. Sãptãmîna a început cu avarii serioase pentru Aqua Calor, iar lucrurile nu s-au rezolvat complet. Sase blocuri nu au primit nici acum agent termic din cauza problemelor tehnice majore apãrute în momentul în care societatea de termoficare a început sã dea cãldurã în casele oamenilor. „Parte din avarii au fost remediate, cum este cazul centralei 51 din Precista, unde douã blocuri nu aveau agent termic din cauza unei pierderi pe retea. Altele, însã, sînt în curs de rezolvare. La Centrala 24 din Dãrmãnesti am avut o problemã mai gravã. Avaria a presupus schimbarea conductei de alimentare cu cãldurã a celor 4 blocuri afectate. Lucrarea a fost mai amplã, a trebuit spart carosabilul, reteaua veche era compromisã. Apoi, în Mãrãtei: la Centrala 22 exista o pierdere si a trebuit s-o identificãm. Douã blocuri sînt afectate, însã sperãm sã rezolvãm problema cel mai tîrziu mîine“, a declarat Cosmin Grãdinaru, directorul Aqua Calor. ÃŽn afara celor douã avarii majore, altele n-au fost. Teoretic, nu sînt alte blocuri fãrã cãldurã. Miercuri, pentru cã s-a schimbat bransamentul la Centrala Termicã 17 Mãrãtei, în patru blocuri arondate acesteia a fost sistatã cãldura, însã furnizarea a fost reluatã dupã încheierea lucrãrilor de inversare a bransamentelor. „Pentru cã imobilele respective nu au subsol tehnic, conductele trec chiar prin locuintele celor de la parter. Era pierdere pe sub pardosealã si a trebuit fãcut blindaj“, a explicat directorul Grãdinaru. Societatea rãspunzãtoare de cãldura din apartamentele pietrenilor anuntã cã dispeceratul stã în continuare la dispozitia celor care vor sã anunte o avarie sau sã lase o reclamatie. La numãrul 218.577 rãspunde fochistul de serviciu al Centralei nr. 1, la orice orã din zi si din noapte, pentru cã se lucreazã în trei schimburi. ÃŽn cel mai rãu caz, cei de acolo îndrumã omul spre fochistul care le poate rezolva problema. Dupã cum spune Cosmin Grãdinaru, nu toate problemele apãrute tin de reteaua veche si de Aqua Calor. „Noi ne ocupãm de pierderile de pe retea si de instalatii. Mai sînt, însã, probleme care tin de proprietarii din blocuri. Primim sesizãri cã sînt tevi reci sau calorifere neîncãlzite, iar oamenii stau cu caloriferele închise. Cã vanele de aerisire sînt nefolosite sau chiar închise, pentru cã un locatar s-a dus la subsol si a umblat de capul lui la instalatii, oprind robinetii pentru tot blocul. Ce tine de noi, de plecarea agentului termic din centrala termicã, este rãspunderea noastrã. Dar sînt si destui locatari care dau dovadã de indolentã“, a mai spus Cosmin Grãdinaru.
|