Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2007
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 3 Decembrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Obiect „mergãtor“... neidentificat?

Obiect „mergãtor“... neidentificat?

• un bãrbat din Pîngãrati a muncit cu pasiune 7 luni pentru a pune pe picioare un vehicul de care este foarte mîndru • „Merge foarte bine. Mã ajutã mult. Numai dacã ar avea gurã sã spunã cît a cãrat la viata ei. M-am dus la peste cu ea, toatã aprovizionarea o facem cu ea“, spune Eugen Mateiciuc •

Inventivitatea nemtenilor nu tine seamã de vîrstã. Eugen Mateiciuc are 73 de ani, este din Pîngãrati si a muncit cu pasiune timp de mai bine de jumãtate de an, pentru a realiza minunea tehnicã pe care v-o prezentãm în fotografie. La bazã, vehiculul este o motocicletã MZ din 1961. Ulterior, prin eforturile lui Eugen Mateiciuc a devenit un triciclu cu motor, care a fost omologat si de Registrul Auto Român, la cererea proprietarului. Cu dispensã specialã de la Bucuresti, desigur! „Initial a fost o motocicletã MZ de doi jumãtate, cu atas. M-am dus la RAR si au fost de acord sã mi-o omologheze ca tricicletã. M-am înscris cu aprobarea Bucurestiului. Acum am si numãr de circulatie. E veche din 1961. Cam 7 luni mi-a luat sã o pun pe picioare. Merge foarte bine. Mã ajutã mult. Numai dacã ar avea gurã sã spunã cît a cãrat la viata ei. M-am dus si la peste cu ea. Toatã aprovizionarea o facem cu ea“, s-a destãinuit Eugen Mateiciuc.
Primele motociclete MZ s-au produs, la mijlocul anilor 1900, în fabrica din Zschopau (Germania) construitã de danezul Jorgen Skafte Rasmussen. Dupã ce a produs aparate de gospodãrie si... armament (în timpul primului rãzboi mondial), fabrica a lansat prima bicicletã cu motor în anul 1920. Fabrica a progresat enorm în urmãtorii 20 de ani si a reusit sã supravietuiascã, fãrã stricãciuni, si celui de al doilea rãzboi mondial. Nu acelasi lucru se poate spune despre valul sovietic. În 1945, rusii pun mîna (cum au fãcut-o în toate locurile pe unde s-au plimbat) pe fabrica din Zschopau, o demonteazã, iar unii din inginerii MZ sînt angajati pentru reconstructia fabricii în Uniunea Sovieticã. Cu toate acestea, nemtii nu stau cu mîinile în sîn si reconstruiesc si ei fabrica în localitatea Wilischtal. Iar se produc aparate de gospodãrie, iar în 1950 fabrica revine definitiv în Zschopau, acolo unde îi este locul. Firma functioneazã si astãzi în aceeasi localitate, produce motociclete moderne (pentru curiosi, sînt poze pe Internet) si, mai ales, organizeazã anual, între 20 si 22 august, o petrecere pentru fanii MZ.

Articol afisat de 2137 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Marcel CONSTANTINESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective