Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2007
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Decembrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Minciuni la 112

• doar 8,78% din apelurile cãtre 112 au fost reale • cele mai multe apeluri false sînt fãcute de copii si tineri • cea mai solicitatã institutie a fost Ambulanta, care a dat curs la 35.396 de apeluri • alarma falsã cu bombã se pedepseste cu închisoare de la 3 la 10 ani •

Din totalul de 634.223 de apeluri înregistrate anul acesta (n.n. - pînã la sfîrsitul lunii octombrie) la numãrul de urgentã 112, în judetul Neamt, nu mai putin de 578.509 au fost false. Cum în judet sînt aproximativ 450.000 de locuitori, rezultã cã fiecãrui nemtean îi revine cel putin cîte un apel fals. Procentual, cele 578.509 apeluri false reprezintã 91,22% din totalul apelurilor receptionate. Cu alte cuvinte, doar 55.714 apeluri (8,78%) au fost reale. Cele mai multe, si ne referim la cele reale, au fost redirectionate cãtre Serviciul de Ambulantã (35.396), Politie (18.417), Pompieri (1.711) si Jandarmerie (190). ÃŽngrijorãtor este faptul cã, desi autoritãtile se strãduiesc sã reducã numãrul apelurilor false la serviciul de urgentã, actiunile lor nu au dat rezultatul scontat. Iar acest lucru este demonstrat de statistica care aratã cã procentul apelurilor false se mentine la un nivel constant. Trist este cã prostul obicei al unora de a se distra apelînd serviciul de urgente creeazã suficient de multe probleme. ÃŽn primul rînd, operatorii pot fi pusi pe piste false. ÃŽn al doilea, în timp ce liniile sînt ocupate de diversi indivizi care nu au ce face, este posibil ca alte persoane sã aibã într-adevãr nevoie de ajutor. ÃŽn mare parte, si nu mai constituie nici un secret pentru nimeni, majoritatea celor care se aflã în spatele unor farse sau se joacã efectiv apelînd acest serviciu sînt copii. Tocmai de aceea, în multe judete din tarã au demarat actiuni menite sã ducã la reducerea numãrului de copii care le dau bãtãi de cap operatorilor de la 112. Astfel, angajati ai Serviciului de Telecomunicatii Speciale bat judetele în lung si în lat, încercînd sã ajungã la toate unitãtile de învãtãmînt pentru a-i învãta pe copii cînd si cum sã foloseascã acest numãr gratuit. „Cele mai multe apeluri false sînt fãcute de copii si tineri, lucru ce a pus pe gînduri conducerea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, care a început o campanie nationalã de educare si informare în rîndul elevilor din clasele I-XII, referitoare la importanta si utilitatea Telecomunicatiilor Speciale. S-au întîlnit cu conducerile inspectoratelor scolare, cu directorii de scoli si licee, cu responsabilii de proiecte din învãtãmînt cãrora le-au cerut ajutorul în încercarea de limitare a apelurilor false la 112. Trebuie reamintit faptul cã apelarea falsã sau abuzivã constituie contraventie si se sanctioneazã cu amendã de la 100 la 500 de lei. Amenintãrile cu dispozitive intrã sub incidenta legii penale, sînt încadrate la terorism si se pedepsesc cu închisoare de la 3 la 10 ani“, a declarat colonelul Neculai Braga, seful structurii locale a STS.
Trebuie precizat cã acele convorbiri sînt înregistrate si pãstrate timp de 10 ani, ceea ce permite identificarea apelurilor false sau injurioase. Apelarea falsã sau abuzivã a apelului 112 constituie contraventie, asa cum preciza si colonelul Braga.
Toti nemtenii trebuie sã cunoascã faptul cã apelarea numãrului 112 reprezintã o cale rapidã de a comunica cu dispeceratele de urgentã, respectiv Politie, Pompieri, Ambulantã sau Jandarmerie, în timpul unei situatii de urgentã.
Sistemul pentru apel unic de urgentã realizeazã legãtura între solicitantul aflat într-o situatie de urgentã care a apelat 112 si serviciile publice de urgentã.
Trebuie spus cã centrele de preluare a apelurilor de urgentã dispun de o bazã de date care îi ajutã pe operatorii de la 112 sã localizeze apelul, incidentul produs si resursele de interventie cele mai apropiate. Convorbirile efectuate în sistemul 112 sînt înregistrate, iar determinarea automatã a numãrului si locatiei urgentelor permite identificarea apelurilor false si injurioase. Apelul la 112 este universal si gratuit, putînd fi operat din orice retea de telefonie fixã sau mobilã.

Articol afisat de 1524 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective