„Bramburealã“ în taximetrie, bãtãi de cap la Primãria Roman
• noile prevederi legale concentreazã activitatea din acest sector în mîinile administratiei locale • multi nu stiu de noile reglementãri care, deocamdatã, contribuie doar la cresterea confuziei • Activitatea din taximetrie, reglementatã pînã anul trecut de Legea 38/2003, este reglementatã, mai nou, de Legea 265/ 2007, ale cãrei normele de aplicare au apãrut abia în decembrie. Dupã promulgarea acestei noi legi, au mai apãrut sase ordine care vizeazã si diverse activitãti conexe taximetriei, iar toate acestea aduc sarcini în plus administratiei publice locale. „Prin Legea 265/2007 s-a renuntat la licentele de transport si de executie, documente eliberate de Autoritatea Rutierã Românã. Acum, acestea au fost scoase si sînt înlocuite de acte emise de primãrie, o autorizatie de transport si o autorizatie taxi. Metodologia de eliberare este extrem de stufoasã si de lungã duratã. De exemplu, emiterea unei autorizatii trebuie anuntatã public, în presã sau prin alte mijloace, cu douã luni înainte. ÃŽn plus, dacã pînã acum era necesarã o documentatie în care trebuiau licenta de transport si executie, respectiv certificatul de agreere de la ARR, acum sînt trei etape principale: atribuirea autorizatiei, eliberarea autorizatiei si apoi, în a treia etapã, încheierea contractului de gestiune delegatã cu fiecare transportator în parte. Metodologia, de fapt, încearcã sã uniformizeze tot transportul public din România, taximetristii fiind autorizati la fel ca si ceilalti transportatori de cãlãtori“, a declarat Dan Ailincãi, sef Serviciu Relatii Publice din Primãria Roman.
Tot administratia publicã localã va trebui, conform noilor legi, sã întocmeascã si sã tinã la zi o bazã de date cu personalul angajat în taximetrie, ceea ce nu va fi tocmai simplu, avînd în vedere dinamica personalului din domeniu si munca la negru.
Recent, a mai apãrut un ordin privind calcularea tarifelor la taxi, pînã acum solicitate de organizatiile profesionale ale taximetristilor si aprobate de administratie. Mai nou, operatorii nu mai pot propune ei, ci primãria trebuie sã facã un calcul, bazat pe datele furnizate de operatori, cu formule matematice precise. „Una peste alta, date fiind noile modificãri, lucrurile în taximetrie, în momentul actual, sînt complet «bramburite»“, a mai precizat Dan Ailincãi. Acesta a mai mentionat cã multi nu cunosc legea, iar unii cred cã nu mai trebuie nici un fel de autorizatie sau cred cã va fi mãrit numãrul de noi autorizatii. ÃŽn privinta cresterii numãrului de locuri, de exemplu, în prezent sînt depuse 90 de cereri, dar prioritate la obtinerea lor, dacã Consiliul Local va aproba suplimentarea locurilor, au firmele vechi, nu noii veniti care acum ar vrea sã-si înceapã activitatea.
|