Presedintii de asociatii, trimisi la psiholog
• candidatii la presedintia asociatiilor de proprietari vor trebui declarati apti din punct de vedere psihologic • documentele vor fi eliberate pe banii solicitantilor • Conducerile de asociatii de proprietari au aflat ieri, 4 februarie, în Sala mare de sedinte a Primãriei Roman, cã aceia care vor sã fie presedinti nu vor mai avea validat mandatul, în conformitate cu noile reglementãri, dacã nu vor avea un atestat psihologic, prin care sã fie spus clar cã „au capacitatea de a-si exercita functia“. Actul este similar celui eliberat la angajare sau la eliberarea permisului de conducere. „Vreau sã se înteleagã clar cum trebuie interpretate aceste formulãri legale, în privinta «capacitãtii de exercitiu a functiei». Oricine doreste sã candideze la functia de presedinte trebuie sã vinã cu un atestat psihologic, eliberat de un cabinet autorizat, conform functiei pe care vrea sã o ocupe. Actul va fi plãtit, bineînteles, din banii sãi“, a declarat Gabriel Ursu, director al Compartimentului juridic din Primãria Municipiului Roman. Despre aceste lucruri, dar si alte reglementãri, administratia publicã localã a initiat un ciclu de instruiri cu conducerile asociatiilor de proprietari, la care sînt invitati specialisti din diferite domenii. La capitolul acte normative, cele mai multe modificãri vor trebui fãcute din cauza aparitiei Legii 230/2007, referitoare la organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Primele probleme ale sefilor din asociatii este organizarea în primele trei luni a adunãrilor generale, prin care statutul asociatiilor sã fie aliniat cu noile prevederi legale. Practic, mai mult de jumãtate din regulile functionãrii asociatiilor sînt schimbate de aceastã lege, atît la nivelul contabilitãtii, cît si la cel referitor la drepturile si obligatiile conducerilor si ale proprietarilor.
|