Zvon de suspendare a acceleratului de Bucuresti
Nici nu au apucat bine tîrgnemtenii sã se bucure de introducerea în circulatie a unui accelerat direct pentru Bucuresti, cã se vorbeste deja despre desfiintarea sa. Trenul începuse sã circule în luna decembrie si prezenta avantajul cã existau vagoane pentru Capitalã, asa cã oamenii nu mai trebuiau sã caute legãturi din Pascani. Motivul prognozatei desfiintãri ar fi numãrul mic de cãlãtori care apeleazã la acest mijloc de transport. Deocamdatã, la statia CFR din Tîrgu Neamt nu a ajuns nici un document oficial în legãturã cu suspendarea garniturii pentru ruta Tîrgu Neamt-Bucuresti si retur. Acceleratul mai circulã încã în programul normal, iar despre desfiintarea sa se vorbeste printre angajatii gãrii doar ca zvon.
Despre anularea singurei legãturi directe cu Capitala pe calea feratã s-a discutat la ultima sedintã a Consiliului Local, unde Decebal Arnãutu a confirmat, la întrebarea unui consilier, cã se pune problema anulãrii acceleratului, fiindcã sînt foarte putini cãlãtori. La nivelul Regionalei CFR Iasi, activitatea pe linie de transport de cãlãtori este coordonatã de inginerul Constantin Axinia, cãruia i-a fost acordat anul trecut titlul de cetãtean de onoare al orasului Tîrgu Neamt, pentru implicarea sa în dezvoltarea infrastructurii de transporturi la nivelul urbei. „Am primit o adresã de la Regionala CFR Iasi cã se intentioneazã scoaterea din circulatie a trenului pentru cã sînt putini pasageri, cam 4-5 în timpul sãptãmînii, si în jur de zece sîmbãta si duminica. Deocamdatã acceleratul circulã, nu s-a mentionat nimic în adresã despre data de la care ar urma sã fie suspendat“, ne-a declarat primarul Arnãutu. Administratia localã nu poate face prea multe pentru a-i convinge pe cei de la Regionala CFR Iasi sã-si schimbe hotãrîrea. „Demersurile pe care le putem face noi se referã la mediatizarea avantajelor pe care le prezintã transportul pe calea feratã, un mijloc mai comod si mai ieftin, asa încît sã determinãm cetãtenii sã meargã cu trenul, pentru ca sã creascã numãrul de cãlãtori“ a precizat Decebal Arnãutu.
Lipsa cãlãtorilor a pus chiar Gara Tîrgu Neamt în pericol sã fie închisã, în vara anului 2006. Dar la insistentele autoritãtilor locale, cãrora li s-au alãturat si protestatari din rîndul locuitorilor orasului, decizia Ministerului Transportului a fost schimbatã. Statia CFR, care a împlinit 20 de ani de la înfiintare, îsi continuã activitatea. Cît timp... urmeazã sã aflãm. END
|