12 profesori au „interzis“ la tezele unice
• cei care vor sã supravegheze, ori sã corecteze lucrãrile cu subiecte unice, trebuie neapãrat sã urmeze un curs de formare Ministerul Educatiei a decis ca doisprezece cadre didactice din Neamt sã nu mai aibã dreptul de a supraveghea, ori corecta la examenele nationale. Decizia a fost luatã dupã ce s-a constatat cã în unitãtile de învãtãmînt în care ei au fost implicati la supraveghere, aceasta s-a fãcut cu unele carente, iar la corectarea tezelor cu subiecte unice, evaluarea nu s-a fãcut strict pe barem. „La Neamt nu s-au înregistrat, cel putin oficial, situatii deosebite, adicã diferente foarte mari la note. Nu s-a dovedit clar, în flagrant, cã unii profesori nu s-au comportat cum trebuie. Au fost niste semnale, dar anonime, neasumate, si nu le-am putut lua în considerare. Dupã ce am vãzut ce s-a întîmplat în tarã la supraveghere si corectare, am fost primul care a propus ca profesorii asistenti si cei evaluatori de teze cu subiecte unice sã urmeze un curs la casele corpului didactic judetene. Apoi ideea mea a fost acceptatã la nivel de tarã si acum trebuie sã frecventeze acest curs toti cei interesati de a fi cooptati la tezele cu subiecte unice. Nu a fost cazul la Neamt sã aplicãm sanctiuni pecuniare celor care nu s-au comportat asa cum ar fi trebuit, dar cîtiva dascãli, stabiliti de MECT, vor fi exclusi de pe listele celor care ar putea fi acceptati la supraveghere si evaluare pentru o perioadã cuprinsã între unul si trei ani“, a declarat inspectorul general adjunct Grigorutã Oniciuc.
Ministerul a solicitat inspectoratelor scolare ca, imediat dupã încheierea tezelor cu subiect unic din semestrul I, sã facã o analizã comparativã între notele primite la clasã de elevi si cele primite la lucrãri. Au fost verificati toti elevii de clasele a VII-a si a VIII-a, care au sustinut teze la românã, matematicã , istorie si geografie.
În urma demersului inspectoratelor, s-a constat cã majoritatea diferentelor nu sînt mai mari de plus/ minus un punct. Diferentele mai mari de douã puncte reprezintã doar 7% din numãrul total de elevi care au sustinut tezele cu subiect unic. Diferentele de 3 puncte sînt cel mai putin întîlnite si, de regulã, în mediul rural.
|